۵ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۵۷

در جمع خبرنگاران مطرح شد:

نگرانی‌ها درباره باغ سیب کرج/شکایت برای لغو ثبت ملی اثر

نگرانی‌ها درباره باغ سیب کرج/شکایت برای لغو ثبت ملی اثر

کرج - رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به نگرانی‌های موجود درباره باغ سیب مهرشهر، گفت: حفظ این باغ مطالبه اصلی شهروندان کرجی است.

به گزارش عباس زارع در حاشیه جلسه شورای شهر کرج در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بنده نیز همانند دیگر شهروندان کرجی و با توجه به برخی اخبار منتشرشده اطلاع پیدا کردم بنیاد مستضعفان در خصوص مصوبه شورای عالی میراث فرهنگی در خصوص ثبت باغ سیب شکایت کرده است، اظهار کرد: بر اساس این اخبار گویا لغو ثبت ملی شدن باغ سیب مهرشهر کرج موردتوجه بنیاد است.

وی افزود: این مطالب بر اساس اخبار شنیده‌شده در رسانه‌ها بوده است، اعتقاد بنده بر این است که بنیاد با این طرح شکایت به‌جایی نمی‌رسد چراکه سیاست احیا را در دستور کار خود گرفته پس چه دلیلی برای نگران کردن مردم وجود دارد.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر کرج با اعلام اینکه قطعاتی از باغ سیب مهرشهر کرج احیاشده، گفت: ازنظر کشاورزی لازم است ‌کشت زراعی در این باغ صورت گیرد.

دانشگاه علامه در خصوص باغ  سیب مهرشهر کرج کوتاهی کرده استزارع بابیان اینکه اوایل آبان ماه سال جاری عملیات نهال‌کاری در این باغ شروع می‌شود، افزود: حفظ باغ سیب مهرشهر مطالبه اصلی شهروندان کرجی است، به‌طورقطع این موضوع را به‌عنوان نماینده مردم پیگیری می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال تمام باغ باید تحت پوشش نهال‌کاری قرار گیرد، اظهار کرد: دانشگاه علامه در خصوص باغ  کوتاهی کرده و از روندی که پیش‌گرفته راضی نیستیم.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر کرج گفت: قطعاً به این موضوع به‌صورت ویژه خواهیم پرداخت و پیرو آن جلساتی با دانشگاه علامه برگزار می‌شود تا کاربری این منطقه به‌صورت پوشش درختی باقی بماند.

به گزارش خبرنگار مهر، باغ سیب مهرشهر از گنجینه‌های ژنتیکی گیاهی و یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌های زیست‌محیطی و از جاذبه‌های گردشگری کلان‌شهر کرج است. این باغ که قدمت آن به دوره پهلوی بازمی‌گردد و جزئی از محوطه تاریخی کاخ مروارید به شمار می‌آید، زمانی دارای ۷۰ هزار اصله درخت شامل گلابی، سیب، هلو، گردو و آلو بود اما از دهه‌های گذشته و به‌طور خاص‌تر در چند سال اخیر تعداد زیادی از درختان باغ توسط مالکان قطع شد.

این باغ که به باغ سیب شمس یا باغ سیب مهرشهر مشهور است، دارای ۳۰۰ هکتار مساحت و از اموال مصادره شده است،  این باغ سال‌هاست در اختیار بنیاد مستضعفان است.

گفتنی است؛ باغ سیب کرج اسفندماه سال ۱۳۹۵ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

کد خبر 4099519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha