۱۰ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۴۱

زاهدی مطرح کرد؛

ادبیات پایداری باید زیرمجموعه ای از وزارت ارشاد باشد

ادبیات پایداری باید زیرمجموعه ای از وزارت ارشاد باشد

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: ادبیات پایداری باید به عنوان زیرمجموعه ای از وزارت ارشاد باشد تا بندی در بودجه وزارتخانه به این بخش تخصیص یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه گفتگوی فرهنگی با موضوع شعر دفاع مقدس با حضور فاطمه نانی زاد مدیر اجرایی دفتر ادبیات و هنر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه تهران و شاعر آئینی و ارتباط تلفنی با محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از آنتن رادیو گفتگو پخش شد.

در آغاز نانی زاد با اشاره به ظرفیت های موجود در دفاع مقدس، گفت: آگاهی و توجه به این ظرفیت ها می تواند منتج به شعرهای بسیار فاخر و ارزشمندی شود. همچنین موضوع مقاومت مدافعین حرم نیز جزو ادبیات دفاع مقدس محسوب می شود.

وی از عدم وجود بودجه کافی برای برگزاری برنامه های مناسب در جهت ارتقای ادبیات پایداری انتقاد کرد و گفت: ادبیات دفاع مقدس نقش مهمی در جاودانه کردن ارزش های این دفاع دارد و ما مسئولیم این ذخیره را به نسل بعد منتقل کنیم.

در ادامه این برنامه زاهدی در ارتباط تلفنی گفت: زمانی که مسئولیت وزارت علوم را بر عهده داشتم گرایش ادبیات پایداری در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا ایجاد شد تا از این طریق در تداوم آرمان های انقلاب و دفاع مقدس قدمی برداریم.

وی با بیان اینکه ادبیات و آرمان های دفاع مقدس در سراسر دنیا گسترده شده است، ادامه داد: انقلاب و نهضت های بسیاری در دنیا پس از انقلاب اسلامی ایران گسترده شده است. از این رو همه باید با تمام توان خود برای استحکام بخشی حوزه ادبیات دفاع مقدس از طریق نشر زندگی نامه ، تحلیل عملیات ها و ... قدم بر دارند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی بودجه بسیار خوبی را در این خصوص در اختیار وزارت ارشاد قرار داد. پس از نهادهای مربوطه انتظار می رود بخشی از این بودجه را به ادبیات دفاع مقدس اختصاص دهند.

زاهدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا قسمت کوچکی از بودجه های تخصیص یافته به ادبیات در حوزه دفاع مقدس هزینه می شود، گفت: شاعران و ادیبان حوزه دفاع مقدس باید با برنامه هایی که به دولت ارائه می دهند مسئولان را در اختصاص بودجه توجیه کنند.مجلس نمی تواند در مصرف بودجه وارد عمل شود و تنها قادر است بودجه را افزایش دهد.

وی در پایان گفت: باید با رایزنی شاعران و نویسندگان زیرمجموعه ای در وزارت ارشاد برای بخش ادبیات دفاع و پایداری شکل بگیرد تا بتوان به صورت یک نهاد پیگیری لازم از دولت صورت گیرد و بندی از بودجه آن وزارت خانه طی لایحه به این موضوع تخصیص یابد.

کد خبر 4102226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha