۱۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۵:۰۳

فرمانده انتظامی شاهرود:

اجتماعی کردن امنیت پیگیری می‌شود/ مدیریت فرهنگی لازمه ثبات امنیت

اجتماعی کردن امنیت پیگیری می‌شود/ مدیریت فرهنگی لازمه ثبات امنیت

شاهرود - فرمانده انتظامی شاهرود با اشاره به اینکه تامین امنیت جز در سایه همراهی مردم میسر نیست، گفت: اجتماعی کردن امنیت با تمام تلاش توسط ناجا پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجتبی اشرفی در دیدار ظهر یکشنبه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با وی به میزبانی فرماندهی انتظامی شاهرود، ضمن بیان اینکه اجتماعی کردن امنیت با تمام تلاش توسط ناجا پیگیری می شود، تاکید کرد: همیاران پلیس، همیاران محرم، حضور در مساجد توسط پلیس، آموزش به مردم، مشاوره اجتماعی و خانوادگی رایگان و اعتماد به پلیس در زمره اقداماتی بود که ناجا در راستای اجتماعی کردن امنیت انجام داده است.

وی افزود: امنیت یکی از برترین نعمات خدا است و تامین آن یکی از نیازهای اصلی انسان ها محسوب می شود اما اینکه بگوئیم تنها نیروی انتظامی مسئول تامین امنیت است قطعاً خطا خواهد بود لذا همه مردم می بایست دست در دست هم با همراهی تمامی ارگان ها و نهادها امنیت در کشور جاری شود.

فرمانده انتظامی شاهرود همچنین ضمن بیان اینکه خوشبختانه در ایران اسلامی امنیت خوبی وجود دارد اما اجتماعی کردن امنیت، مقوله ای بسیار کلیدی محسوب می شود، گفت: ناجا از دهه گذشته نگاه تعمیم امنیت را در دستور کار قرار داد.

اشرفی امنیت را محوری ترین مقوله جامعه دانست و گفت: با ترویج فرهنگ جامعه محوری یا اجتماعی کردم امنیت، پلیس به دنبال پیشگیری اجتماعی و اصطلاحاً پیشگیری وضعی است یعنی وضعیت جامعه طوری ساماندهی شود که دست مجرمان از جرایم کوتاه شود و این مهم مشارکت مردم را می طلبد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه کارهای خوبی از دهه گذشته تا کنون انجام شده که آموزش های کلیدی هم در مجموعه انتظامی و هم با بهره گیری ظرفیت هایی مانند روحانیان، مساجد، رسانه ها، سازمان تبلیغات اسلامی، دانشگاه، آموزش و پرورش، مدارس و ... صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی شاهرود افزود: یکی از راه های اجتماعی کردن امنیت، نزدیک تر شدن پلیس به مردم است که این امر نیازمند اعتماد سازی است و در این راستا اما ناجا تمام تلاش خود را به کار بسته تا با حضور در جمع مردم این امر را جامه عمل بپوشاند.

کد خبر 4107263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha