۲۲ مهر ۱۳۹۶، ۹:۳۴

مدیر کل بهزیستی استان زنجان:

۲۲۰۰ روشندل در زنجان تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند

۲۲۰۰ روشندل در زنجان تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند

زنجان-مدیر کل بهزیستی استان زنجان به ۲۳ مهرماه روز جهانی عصای سفید اشاره کرد و گفت: دو هزار و ۲۰۰ روشندل در استان زنجان تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.

محمد محمدی قیداری در گفتگو با خبرنگار مهر به ۲۳ مهرماه روز جهانی عصای سفید اشاره کرد و افزود:  ۲ هزار و ۲۰۰ روشن دل در استان زنجان تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و این تعداد روشن دل  به تناسب شدت معلولیت ها  خدمات لازم را دریافت می کنند و این سازمان حمایت تحصیلی، مسکن، ورزش و اشتغال نابینایان را بر عهده دارد.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان از وجود ۶۰ ورزشکار مرد و زن سازمان یافته کم  بینا و نا بینا و نخبه در استان زنجان خبر داد و گفت: این تعداد دررشته های ورزشی شنا، شطرنج و دو میدانی فعالیت می کنندو این سازمان به توانمند کردن نابینایان تاکید جدی دارد. 

 محمدی قیداری ابراز کرد: ۲۳ مهر برای اهمیت دادن به نابینایان، ایجاد محیط های مناسب برای استفاده کنندگان از عصای سفید و تلنگری برای ترویج مشاوره ژنتیک و پیشگیری از نابینایی کودکان است.

وی افزود: انجام مشاوره های پیش از ازدواج، مراجعه به موقع به پزشک و رعایت موارد ایمنی پزشکی نقش بسزایی در پیشگیری از ایجاد این نوع معلولیت در افراد  دارد. 

مدیر کل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: کسب فرصت های شغلی از سوی نابینایان باعث می شود این افراد از زندگی یکنواخت فاصله گرفته و با انگیزه به زندگی خود ادامه دهند و با توانمندی زندگی خود را اداره کنند.

محمدی قیداری در خصوص اشتغال نابینایان گفت: خوشبختانه نابینایان افرادی هستند که می توانند به صورت طبیعی تحصیل کنند و به مدارج بالای تحصیلی برسند که درصورت اشتغال به جامعه بازگردانده خواهند شد.

وی  یاد آورشد: استعدادهای خوبی در رشته‌های مختلف در ورزش‌های نابینایان و کم بینایان استان زنجان  وجود دارد و یکی از رسالت‌های مهم سازمان بهزیستی تشویق  معلولان به ورزش است و بایددو هزار و ۲۰۰  نابینا و کم بینا در استان زنجان به ورزش سوق داده شوند. 

کد خبر 4112697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha