۲۲ مهر ۱۳۹۶، ۲۰:۰۶

مسئول ستاد بازسازی عتبات خرمشهر خبر داد:

استقرار ۱۰ موکب خدمات رسان افغانی و پاکستانی در خرمشهر

استقرار ۱۰ موکب خدمات رسان افغانی و پاکستانی در خرمشهر

خرمشهر - مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خرمشهر از احتمال استقرار ۱۰ موکب افغانی و پاکستانی خدمات رسان در موسم اربعین در خرمشهر خبر داد.

امیر تابنده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: احتمال دارد اربعین امسال در کنار هفت تا هشت موکب خوزستان که در سه‌راه مقاومت خرمشهر جانمایی می‌شوند، ۱۰ موکب افغانی و پاکستانی نیز برای خدمات‌رسانی به زوار حسینی مستقر شوند.

وی بر اینکه روال قانونی استقرار این ۱۰ موکب انجام گرفته است، تأکید کرد و گفت: این مواکب درخواست داده و کارهای مقدماتی جانمایی آنها انجام گرفته است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات خرمشهر در ادامه از افزایش ۵۰ درصدی مواکب در مرز شلمچه خبر داد و بیان کرد: امسال نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۵۰ درصدی مواکب هستیم و تاکنون بیش از ۳۰۰ موکب در طول مسیر اتوبان اربعین جانمایی شده‌اند.

تابنده، تاریخ پایان کار آماده‌سازی مواکب برای خدمات‌رسانی را ۲۵ مهر جاری اعلام کرد و گفت: قرار است طبق برنامه‌ریزی انجام شده از ۲۵ مهر مواکب آماده شوند و اول صفر باید تمام مواکب آماده باشند.

وی افزود: همچنین طبق برنامه‌ریزی‌ها از ۲۵ همین ماه کامیون‌های تجاری به جاده فرعی منطقه آزاد هدایت می‌شوند تا از بار ترافیکی مسیر تردد زوار و محل استقرار مواکب کاسته شود.

مسئول ستاد بازسازی عتبات خرمشهر از صدور کارت تردد برای مواکب خدمات رسان شلمچه نیز خبر داد و اظهار کرد: کارت تردد تمام مواکب خدمات رسان صادر شده و در حال تحویل است.

وی ادامه داد: کار صدور کارت تردد خودرویی که از وظایف نیروی انتظامی است در حال انجام است و تلاش می‌شود هر موکب دو تا سه کارت تردد خدماتی داشته باشد.

تابنده با بیان اینکه درخواست هیئت‌های مذهبی برای برپایی مواکب خدمات رسان در شلمچه همچنان ادامه دارد، افزود: سعی می‌شود برای این درخواست تا حد امکان فضا فراهم کرد و در بحث کارت تردد نیز در این روزهای که هدف خدمت به زائران است تلاش می‌شود که محدودیتی قائل نشده و در حد امکان کارت تردد این هیئت‌های نیز صادر شده تا مشکلی برای خدمات‌رسانی‌شان ایجاد نشود.

به گزارش خبرنگار مهر، مرز بین‌المللی شلمچه در جنوب غربی کشور یکی از چهار مرزی است که قرار است زوار حسینی برای شرکت در مانور اربعین از این مرز گذر کنند. این مرز همچنین به عنوان تنها مرز گذر اتباع غیر ایرانی تعیین شده است.

کد خبر 4113882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha