۲۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۲۶

در نشست با خبرنگاران مطرح شد؛

افزایش نرخ طلاق در لرستان/ شاخص های خانواده اسلامی معرفی شود

افزایش نرخ طلاق در لرستان/ شاخص های خانواده اسلامی معرفی شود

خرم آباد - نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد از افزایش نرخ طلاق در این استان انتقاد کرد و گفت: باید شاخص های خانواده اسلامی به جامعه معرفی شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران در سخنانی با تاکید بر اینکه خانواده اساس تشکیل جامعه است، اظهار داشت: خانواده نقش اساسی در سعادت و خوشبختی جامعه دارد و محبوب ترین بنیان در نزد خداوند خانواده است.

سلامت جامعه در گرو سلامت خانواده است

وی با بیان اینکه اگر خانواده دارای استحام باشد جامعه از استحکام برخوردار خواهد بود، عنوان کرد: سلامت جامعه در گرو سلامت خانواده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با مسئله خانواده تصریح کرد: امروز شاهد آسیب ها و خطراتی در بنیان خانواده هستیم که باید از آنها جلوگیری به عمل آورد.

آیت الله میرعمادی بالارفتن سن ازدواج جوانان، کاهش جمعیت، افزایش طلاق، رفتن  سن جامعه به سمت پیری و ... را از جمله آسیب های در کمین بنیان خانواده اسلامی برشمرد و گفت: جمعیت و نیروی انسانی در جامعه عامل اقتدار، پیشرفت و تعالی است و اگر به دنبال اقتصاد خوبی هستیم باید نیروی انسانی قوی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه بعضی کارها در حضور جوانان شکل می گیرد و کارهای جامعه با جوانان پیش می رود، ادامه داد: در این راستا تاکیدات رهبری در خصوص توجه به خانواده همواره مدنظر ائمه جمعه کشور است.

افزایش نرخ طلاق در لرستان

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه ائمه جمعه این بیانات رهبری را همواره سرلوحه قرار می دهند و در خطبه های نماز جمعه به موضوع تحکیم خانواده تاکیدات لازم را دارند افزود: باید سبک زندگی اسلامی و ایرانی در خانواده ها رواج داده شود.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه باید فرزند آوری و رشد جمعیت را به عنوان عامل اقتدار، کار، پیشرفت و ایمن سازی جامعه معرفی کنیم تصریح کرد: همچنین باید همواره فرهنگ سازی برای ازدواج آسان و موفق در جامعه صورت گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت جلوگیری از فروپاشی خانواده ها در جامعه بیان داشت: در این راستا راهکارهای لازم برای تحکیم بنیان خانواده همواره مدنظر ائمه جمعه است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به افزایش آمار طلاق در لرستان بیان داشت: بنیان خانواده باید تقویت شود چرا که جامعه برای رشد و تعالی نیازمند نیروی کار، فکری و تخصصی است و این امر نیز با افزایش جمعیت تحقق پیدا می کند.

لزوم معرفی شاخص های خانواده اسلامی

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه امروز شاهد تعطیلی مدارس ابتدایی در کشور هستیم و این امر نیز به دلیل نداشتن دانش آموز است، گفت: ما نیروی کار لازم در اختیار نداریم و این در حالیست که کشورهای پیشرفته چرخ اقتصاد خود را با نیروی انسانی می چرخانند.

وی با اشاره به تاکیدات دین اسلام به مسئله خانواده، ازدواج، تعلیم و تربیت فرزندان بیان داشت: این امر نیز با ایجاد گفتمان و فرهنگ سازی در خانواده ها و جلوگیری از آسیب ها تحقق پیدا می کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به آسیب های فضای مجازی، شبیخون و تهاجم فرهنگی برای خانواده ها تصریح کرد: امروز شاهد آسیب های جدی برای خانواده ها از جمعه اعتیاد، بیکاری، نداشتن سعه صدر، مشاوره های غلط، دخالت در امور خانواده، فروپاشی خانواده و ... هستیم که باید از آنها جلوگیری کرد.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر ضرورت بیان و معرفی شاخص های خانواده اسلامی در جامعه بیان داشت: خانواده ایرانی سرشار از صفا، محبت، مهربانی، پایبندی به زندگی و ... است که باید این شاخص ها ترویج داده شوند.

وی با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی فرزند آوری در جامعه بیان داشت: همچنین باید فرهنگ اکرام فرزند، تعلیم علوم و فنون به فرزندان، تربیت فرزندان مطابق با فرهنگ زمانه، ایجاد استحکام درونی در خانواده و ... همواره مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 4114507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha