۲۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۵:۲۶

امام‌جمعه دامغان:

قانون جذب معلولان در دستگاه‌هایی اجرایی دامغان اجرا شود

قانون جذب معلولان در دستگاه‌هایی اجرایی دامغان اجرا شود

دامغان - امام‌جمعه دامغان ضمن اشاره به‌ضرورت حمایت از معلولان به‌عنوان یک قشر تأثیرگذار جامعه، گفت: از دستگاه‌های اجرایی شهرستان می‌خواهیم قانون سه درصد استخدام این قشر را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید محمدحسینیان، ظهر یکشنبه در همایش استانی روز جهانی عصای سفید به میزبانی سالن طوبای دامغان، ضمن بیان اینکه نابینا بودن فقط به ندیدن چشم نیست، افزود: نابینا بودن این است که این قشر جامعه ازنظر عقل و هوش از یک تبحر و قدرت بالایی برخوردار هستند لذا از مسئولان دامغانی می‌خواهیم تا اشتغال سه درصد معلولان به‌خصوص روشندلان را در دستور کار قرار دهند.

وی بابیان اینکه به نابینایان نباید از دید ترحم نگاه کرد، افزود: این حرکت ظلمی بزرگ در حق این قشر است چراکه روشندلان از یک پردازش و هوش بسیار قوی برخوردار هستند و در طول تاریخ ما انسان‌های نابینای بزرگی داشته‌ایم که توانستند با هوشمندی و هوشیاری خود در جامعه نقش مهم و تأثیرگذاری را ایفا کنند.

بسیاری نابینایان منشاء خدمات در جامعه هستند

امام‌جمعه دامغان با تأکید بر اینکه در قشر نابینا افرادی وجود دارند که به خودباوری رسیدند، تأکید داشت: نابینایانی وجود دارند که برای جامعه منشا خدمات بزرگی هستند چراکه خداوند رحمان و رحیم به نابینایان حافظه و هوش قوی عطا کرده تا جایی که امروزه افراد عادی از داشتن آن محروم هستند و این نعمت بزرگ را در مقابل نعمت بینایی، بسیار قابل‌توجه محسوب می‌شود.

حسینیان خدمت به قشر معلول جامعه را برای مسئولان یک نعمت دانست و گفت: از دستگاه‌های اجرایی این انتظار وجود دارد که قانون جذب معلولان در دستگاه‌های اجرایی را عملی کنند تا این قشر نیز بتوانند از خدمات دولتی، جذب بازار کار شوند.

ابوالقاسم خطیبی زاده رئیس اداره بهزیستی دامغان نیز در این نشست از وجود ۲۳۰ نابینا در این شهرستان خبر داد و گفت: دو هزار و ۵۰۰ معلول از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند همچنین ۶۰۰ نفر از معلولان دریافت‌کننده خدمات مستمری هستند و علاوه بر این تعداد، ۱۵۶ نفر دانش آموز و ۶۴ دانشجوی معلول نیز شناسایی شده اند.

کد خبر 4114642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha