۲۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۷:۲۷

دبیرکل جبهه فرهنگی عفاف و حجاب کشور:

۸ موسسه فرهنگی درعرصه حجاب و عفاف به ارشاد دانش‌آموزان می پردازند

۸ موسسه فرهنگی درعرصه حجاب و عفاف به ارشاد دانش‌آموزان می پردازند

همدان - دبیرکل جبهه فرهنگی عفاف و حجاب کشور گفت: ۸ موسسه فرهنگی در عرصه حجاب و عفاف در ۱۰ استان کشور به ارشاد و راهنمایی دانش آموزان می پردازند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید محمدحسین دعایی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب به تمام‌معنا فرهنگی است، فرهنگ را زیربنای سایر نهادها در جامعه دانست و گفت: متاسفانه حال و روز فرهنگ در کشور تعریفی ندارد.

وی با بیان اینکه آسیب‌شناسی و ریشه‌یابی این موضوع در زمان و فضای محدود قابل انجام نیست، گفت: یکی از اساسی‌ترین آسیب‌ها در عدم انجام وظایف رسمی و قانونی نهادهای حاکمیتی است.

وی تاکید کرد: مشروعیت حاکمیت در جمهوری اسلامی به انجام وظایف قانونی خود و عمل به دستورات اصل مشروعیت که همان ولایت فقیه است وامدار است.

دبیرکل جبهه فرهنگی عفاف و حجاب کشور با تاکید براینکه فرهنگ عفت، حیا و غیرت از برجسته‌ترین صفات انسانی و آموزه‌های دین اسلام و همه ادیان است، گفت: سیستم‌های حاکمیتی و مجریان در زمینه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نمره قابل قبولی نمی‌گیرند.

حجت الاسلام دعایی با بیان اینکه ولنگاری افسارگسیخته در بخش رسانه‌های دیداری، شنیداری، تئاتر، سینما و فضای مجازی به دلیل عدم عمل به قوانین است، گفت: اگر امنیت اخلاقی در جامعه مورد تجاوز متعدیان مزدور قرار گیرد تردید نداریم از سطوح عالی مرجعیت تا تمام نخبگان و بدنه متدین جامعه به خیابان‌ها خواهند آمد و در مقابل متعدیانی که سربازان جبهه برانداز نظام با مرکز حیازدایی شده‌اند، مقابله می‌کنند.

وی تاکید کرد: جبهه فرهنگی عفاف و حجاب یک تشکل مردم نهاد است که ۳۶۰ موسسه مردم نهاد در راستای مفهوم متعالی عفت و حیا را زیرمجموعه دارد.

دبیرکل جبهه فرهنگی عفاف و حجاب کشور گفت: جبهه فرهنگی عفاف و حجاب برای سازماندهی، شبکه‌سازی، توانمندسازی و مساعدت‌های سازمانی، فرهنگی و محتوایی برای فعالان دارای دغدغه انقلابی و الهی تشکیل شده و دستاوردهای بسیاری نیز در این راستا کسب کرده است.

حجت الاسلام دعائی به بیان برنامه‌های این جبهه پرداخت و اظهار داشت: شناسایی مؤسسات فرهنگی مختلف در سطح جامعه و عضویت در این سازمان، شناسایی و معرفی ۱۵ هزار اثر فرهنگی در پروژه رصدنمای ملی، تربیت مبلغان به صورت تخصصی در حوزه علمیه و فضای دانشگاه‌ها تحت عنوان برنامه ترنم حیات از جمله این برنامه‌ها در این جبهه است.

وی ادامه داد: تربیت مبلغان خواهر در حوزه‌های علمیه، آموزش به دانش‌آموزان ۱۰ استان کشور در زمینه‌های مختلف فرهنگی و ساماندهی برای تولید پوشاک عفیف برای کودکان تحت عنوان شبکه سندوس نیز در حال اقدام است.

دبیرکل جبهه فرهنگی عفاف و حجاب کشور گفت: ۸ موسسه فرهنگی در عرصه حجاب و عفاف در ۱۰ استان کشور به ارشاد و راهنمایی دانش آموزان می پردازند.

حجت الاسلام دعائی از ضریب رو به افزایش و حجاب‌های ناقص در برخی ارگان‌ها همچون شهرداری و مراکز رسمی دولتی خبر داد و گفت: در بخش‌های غیردولتی و تجاری نیز این امر به وفور دیده می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: فقط ۸ درصد از مصارف نوشت‌افزارها در کشور تولید داخل هستند و ۹۲ درصد آن وارداتی است اما اینکه چقدر از این نوشت‌افزارها حمایت می‌شود مهم است.

حجت الاسلام دعائی با اشاره به اینکه اکنون شاهد ولنگاری در واردات بی‌رویه در کشور هستیم، افزود: مردم به معنای واقعی در کنترل واردات نقش ندارند و این مسئولیت سران حاکمیتی است.

دبیرکل جبهه فرهنگی عفاف و حجاب کشور یادآور شد: این جبهه توانسته مجموعه‌هایی که با یک نگاه سالم فرهنگی مشغول تولید پوشاک عفیف هستند، شناسایی کند و برای ایجاد بازار فروش برای آنها تدابیر لازم را بیندیشد.

کد خبر 4118246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha