۶ آبان ۱۳۹۶، ۹:۳۴

اکران از ۱۰ آذر در ایران

نخستین حضور جهانی «کله سرخ» با جشنواره منهایم آلمان رقم می‌خورد

نخستین حضور جهانی «کله سرخ» با جشنواره منهایم آلمان رقم می‌خورد

فیلم سینمایی «کله سرخ» در نخستین حضور خارجی خود در یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های فیلم جهان رقابت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «کله سرخ» دومین ساخته بلند کریم لک زاده از تاریخ ۹ تا ۱۹ نوامبر برابر با ۱۸ تا ۲۸ آبان در شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم منهایم آلمان و در بخش مسابقه اصلی آن رقابت می‌کند. این جشنواره که بعد از جشنواره برلین مهم‌ترین جشنواره کشور آلمان و یکی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین جشنواره‌های فیلم در جهان به شمار می‌رود به دلیل کشف و معرفی برخی از مهم‌ترین و متفاوت‌ترین فیلمسازان به جهان سینما از جایگاه مهمی در جامعه سینمایی بین‌المللی برخوردار است.

از جمله فیلمسازانی که نخستین آثارشان در این جشنواره پذیرفته شده و بعدها به چهره‌های شاخص سینمای جهان بدل شده‌اند می‌توان به نام‌هایی چون فرانسوا تروفو، راینر ورنر فاسبیندر، جیم جارموش، ویم وندرس، آتوم اگویان، توماس وینتربرگ، هو سانگ سو و رفی پیتس اشاره کرد. در این دوره جشنواره بیش از هزار فیلم سینمایی متقاضی شرکت در جشنواره منهایم بودند که در نهایت ۴۸ فیلم در بخش مسابقه اصلی آن که با عنوان «تازه واردها» شناخته می‌شود و تمرکز بر کشف زبان شخصی فیلمسازان جوان از سراسر جهان دارد به رقابت خواهند پرداخت.

همچنین فیلم سینمایی «کله سرخ» از تاریخ ۱۰ آذر ماه اکران خود در سینماهای گروه «هنر و تجربه» در سراسر کشور را آغاز خواهد کرد.

«کله سرخ» به تهیه‌کنندگی مهدی رشیدی و محصول ریپس فیلم است و سایر عوامل آن عبارتند از بازیگران: بهزاد دورانی، علی باقری، سونیا سنجری، میلاد اکبرنژاد، لیلا طاهرپسند، منا محمود زاده، وحید حبیبیان، احد محمد کرمی، وحید کفراش، فیلم‌بردار: پویان رنجبر، صدابردار: هادی معنوی پور، طراح گریم: حسنا خانمحمدی، طراح صحنه و لباس: رضا رزم، تدوین: پویان شعله‌ور، مدیر تولید: احد محمد کرمی، دستیار کارگردان: حامد نجابت، صداگذار: حسین قورچیان، موسیقی: آنکیدو دارش، اصلاح رنگ و نور: محسن خیرآبادی، طراح پوستر: سعید فروتن.

کد خبر 4126677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • وحید IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
      0 0
      آهنگی که داخل فیلم میخونه یه تیکه یادمه که میگه ای نگارم در ره عشقت جان میسپارم رو کی خونده؟؟ کسی‌میدونه؟؟