۹ آبان ۱۳۹۶، ۲۳:۳۵

روایت آیت‌الله خاتمی از پیام‌های اربعین-۶

لزوم توجه به معنویت در زندگی/زیارت امام حسین(ع) بر روزی می‌افزاید

لزوم توجه به معنویت در زندگی/زیارت امام حسین(ع) بر روزی می‌افزاید

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه باید در مسائل زندگی به عوامل معنوی توجه شود، گفت: زیارت سالار شهیدان سبب افزایش عمر و روزی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد خاتمی در سلسله مباحثی با تشریح پیام‌ها و آثار زیارت اربعین به برخی روایات و احادیث در این زمینه اشاره کرد. تاکنون پنج بخش این مباحث منتشرشده است که ششمین مبحث را باهم می‌خوانیم.

وی با اشاره به باب ۶۱ کتاب کامل الزیارات، اظهار کرد: در این باب به این موضوع اشاره می‌شود که زیارت سالار شهیدان بر عمر و رزق می‌افزاید و ترک زیارت نیز از این دو مقوله می‌کاهد.

وی با بیان اینکه در این خصوص پنج روایت آمده است، افزود: در روایت اول آمده شیعیان را امر کنید به زیارت تربت سالار شهیدان بروند زیرا زیارت امام حسین (ع) بر رزق و عمر افزوده و بلاها را از انسان دور می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: رفتن به زیارت امام حسین (ع) واجب است بر هرکسی که مومن بوده و اقرار به امامت سالار شهیدان از سوی خداوند دارد؛ که بر آن تأکید بسیار شده است.

وی با اشاره به اینکه در نظر گرفتن عوامل معنوی در مسائل زندگی یکی از مهم‌ترین و کلیدی ترین موارد است که باید به آن توجه شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه در تحلیل مسائل زندگی برای این موضوع حسابی باز نشده است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به دیدگاه قرآن در خصوص بروز حوادث در زندگی انسان‌ها، تصریح کرد: نگاه قرآن در این زمینه هم مادی و هم معنوی است.

وی به آیه ۹۶ سوره اعراف نیز اشاره کرد و یادآور شد: اگر مردم اجتماعات ایمان و تقوا داشته باشند برکات از آسمان و زمین بر آن‌ها فرستاده می شود.

عضو مجلس خبرگان با تأکید بر اینکه در تحلیل مسائل و حوادث زندگی بر روی ایمان و تقوا باید حساب کرد، ادامه داد: تکذیب کردن، واکنش طبیعی رفتار انسان‌ها است زیرا بروز حوادث در زندگی، مجازات آنچه خود آن‌ها انجام داده‌اند است.

وی با بیان اینکه کتاب‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد که می‌گویند در مسائل زندگی باید بر روی تحلیل‌های معنوی حساب کنید ، افزود: زائران سالار شهیدان در مسیر پیاده‌روی از اقشار مختلفی هستند و باید این را بدانند که امام حسین (ع) ثواب ۱۰ برابری به آن‌ها به‌واسطه این زیارت می‌دهد.

آیت‌الله خاتمی به برخی وسوسه‌ها برای منصرف کردن زائران از شرکت در این همایش نیز اشاره کرد و گفت: برخی می‌گویند دشمن در این همایش سوءقصد می‌کند این درحالی است که زیارت سالار شهیدان عکس این موضوع را ثابت کرده و بر اساس روایات سبب طولانی شدن عمر شده و بلا از خود زائر و خانواده‌اش دور می‌شود.

وی زیارت را به معنی بیعت با سالار شهیدان و اعتراف به امامت ایشان از سوی خداوند برشمرد و خاطرنشان کرد: زائران اربعین حسینی باید خوشحال باشند که توفیق حضور در این همایش نصیب آن‌ها شده و سالار شهیدان برای آن‌ها دعوت‌نامه فرستاده است.

کد خبر 4131051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha