۱۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۵:۳۷

امام جمعه قزوین:

اربعین تکلیف آینده جهان را مشخص می کند

اربعین تکلیف آینده جهان را مشخص می کند

قزوین- نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: اربعین بی نظیرترین اجتماع معنوی توام با عشق، تفکر و اندیشه است که تکلیف آینده جهان را مشخص خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی در مراسم بدرقه کاروان اربعین دانشجویان استان قزوین در دانشگاه آزاد قزوین که ظهر شنبه برگزار شد اظهارداشت: لحظه زیارت اباعبدالله الحسین (ع) فرصت اندیشیدن، تفکر و ذکر است و باید هر قدمی که بر می داریم کاری کنیم که محتوا داشته و معنا دارباشد و از این فرصت بی نظیر برای ذکر و تفکر استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: قبل از انقلاب بزرگترین اجتماع نماز عید فطر به امامت دکتر مفتح بود که ۵۰ هزار نفر اجتماع کردند که چنین جمعیتی تا آن روز دیده نشده بود و پس از آن اجتماع، اربعین همان سال جمعیت و راهپیمایی دیگری در تهران در نظر گرفته شد که جمعیت بی نظیری در آن اجتماع حضور یافتند و فاتحه رژیم شاه همان جا خوانده شد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین بیان کرد: اربعین قرار است تکلیف آینده جهان را مشخص کند و اربعین تفسیر کلام حضرت زینب (ع) است که فرمودند من جز زیبایی در کربلا ندیدم؛ در حالی که برادر بزرگوارشان در کربلا به شهادت رسیده بود.

امام جمعه قزوین یادآورشد: یکی از تفسیرهای جمله حضرت زینب کبری (س)، همین اربعین، عزت، اقتدار و حماسه ای است که در پیاده روی اربعین شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: اربعین تفسیر «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین (ع) و تفسیر جمله امام راحل است که فرمودند راه قدس از کربلا میگذرد و در واقع اربعین، «واعتصموا بحبل الله جمیعا» است، هرچند برخی فرقه های انحرافی می خواهند مسیر اربعین را منحرف کنند اما با تکیه بر قرآن و اهل بیت (ع) فتنه را خاموش کرده و در مسیر اسلام ناب حرکت می کنیم.

عابدینی گفت:حضور ۵۰۰ دانشجو در این حرکت عظیم جای خوشحالی دارد واین حرکت معنوی باحضوردانشجویان و مدیریت ارزشمند مدیران گام نهادن در مسیر تعظیم شعائر الهی و اقامه نماز است.

وی اضافه کرد: اربعین گام نهادن در راه انتظار و ظهور است و خودمان را در این ایام آماده می کنیم تا آماده ظهور شویم و بدانیم هر کسی که خدا بخواهد، نور محبت اباعبدالله الحسین (ع) را در دلش قرار می دهد.

کد خبر 4134414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha