۲۷ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۵۹

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

ترویج عملی دین شیوه تربیتی امام رضا (ع) است

ترویج عملی دین شیوه تربیتی امام رضا (ع)  است

اردبیل- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: ترویج عملی دین شیوه تربیتی امام رضا (ع) است.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: همچنان که عالم بدون عمل به‌مانند زنبور بدون عسل تشبیه می‌شود، همراهی علم با عمل از شیوه‌های تربیتی مورد تأکید امام رضا (ع) است.

وی افزود: در واقع این شیوه تربیتی موجب شده تا منش و زندگی امام رضا (ع) به‌مانند آیینه اخلاق بوده و بتوان به تأسی از آن راه سعادت را پیدا کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل متذکر شد: امام رضا(ع) شخصیت کامل انسانی با اخلاقی منطبق با آیات قرآنی است  و می‌تواند الگوی وارسته زندگی اسلامی قلمداد شود.

ستوده تصریح کرد: سیره فردی زندگی امام رضا(ع) از قبیل خوش‌خلقی، عذرپذیری، ساده‌زیستی، کناره‌گیری از دنیا، حفظ زبان و نیز سیره اجتماعی وی از قبیل ارزش نهادن بر نفس انسان، خانواده، صله‌رحم، انفاق و بخشش، ارتباط و تعاون با محرومان جامعه، خوش‌رفتاری با کارگران، جود و سخاوت، گذشت و بردباری، پرهیز از اسراف، مشورت، عمران و آبادانی با آیات قرآن منطق است.

وی به اهمیت خردپروری در سیره امام رضا (ع) اشاره کرد و افزود: تفکر، تدبر، تعقل و خردورزی از اموری هستند که در گفتار امام رضا (ع) درخششی خاص دارد و منجر می‌شود مخاطب به تعقل و تفکر بپردازد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان به ضرورت الگوگیری از سیره و منش ائمه معصومین (ع) در جامعه اسلامی اشاره و تصریح کرد: تنها راه رستگاری در دنیا و آخرت، الگوگیری از زندگی ائمه معصومین (ع) و بکار بستن سیره و منش آنان در تمامی ابعاد زندگی است.

کد خبر 4147669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha