۲۹ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۰۷

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان مطرح کرد:

رویکرد محرومیت‌زدایی در مدیریت موقوفات/اشتغال‌زایی برای ۴۰ خانوار

رویکرد محرومیت‌زدایی در مدیریت موقوفات/اشتغال‌زایی برای ۴۰ خانوار

خرم‌آباد- مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با تأکید بر رویکرد محرومیت‌زدایی در مدیریت موقوفات، از اشتغال‌زایی برای ۴۰ خانوار از این محل خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی خاکباز ظهر دوشنبه در همایش وقف و رسانه با اشاره به اینکه اگر وقف متناسب با مسائل روز اجتماع ایجاد شود، بسیاری از نیازمندی های کشور پاسخ داده می شود، اظهار داشت: هدف از مدیریت موقوفات در مرحله نخست، آبادانی و حفاظت از آنها است.

وی با بیان اینکه محرومیت زدایی و اشتغالزایی دومین هدف ما از مدیریت موقوفات است، تصریح کرد: تنها در امامزادگان و مساجد ۲ هزار نیرو را به کار گرفته ایم که به صورت ثابت فعالیت می کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری هایی را بر عرصه وقف شکل داده ایم که منجر به اشتغالزایی شده و در عین حال نیت واقف و ماهیت موقوفه نیز حفظ شده است، افزود: در سال جاری برای ۴۰ خانوار از همین محل اشتغالزایی شده است.

حجت الاسلام خاکباز یادآور شد: پاساژهای تجاری و مسکونی را ایجاد کرده ایم که منجر به محرومیت زدایی و اشتغالزایی شده است.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد مراکز درمانی و بهداشتی در کشور موقوفه هستند، تصریح کرد: لرستان نیز در این موضوع پیشتاز است، ایجاد درمانگاه تخصصی سرطان در شهرستان بروجرد یکی از این موارد است.

کد خبر 4149471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha