۱ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۱

از سوی انتشارات انقلاب اسلامی؛

همرزمان حسین منتشر شد

همرزمان حسین منتشر شد

جدیدترین کتاب انتشارات انقلاب اسلامی با موضوع تحلیل مبارزات سیاسی امامان معصوم(علیهمالسّلام) در کلام رهبر معظّم انقلاب اسلامی با عنوان همرزمان حسین(علیه‌السّلام) منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب همرزمان حسین(علیه‌السّلام)، مجموعه‌ ۱۰ سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در باب عنصر مبارزه در سیره‌ی ائمّه‌ی معصومین(علیهم‌السّلام) است که در محرّم سال ۱۳۹۳ هجری قمری برابر با بهمن ۱۳۵۱ هجری شمسی _ که فضای اختناق ستم‌شاهی و فشار و سرکوب مبارزان توسّط ساواک رژیم بیدادگر پهلوی به اوج خود رسیده بود _ در هیئت «انصارالحسین(علیه‌السّلام)» تهران ایراد شده است.

معظّمٌ‌له در این سلسله سخنرانیها، درباره‌ی اهمّیّت شناخت صحیح امامان و توطئه‌ی دشمنان برای تحریف چهره‌ی مبارزاتی آنان، معنای جهاد و مقصود از مجاهدت ائمّه(علیهم‌السّلام) سخن گفته‌اند.

وحدت شخصیّت معصومین(علیهم‌السّلام) در امر جهاد و حیات سیاسی امام سجّاد، امام باقر، امام صادق و امام کاظم(علیهم‌السّلام) را تحلیل کرده و با طرح «انسان ۲۵۰ ساله»، مراد از آن را توضیح داده‌اند. سپس به بیان حقیقت فعّالیّتهای سیاسی آشکار امامزادگان از قبیل زیدبن علی(علیه‌السّلام) پرداخته‌اند، و سپس وجه توجّه ائمّه(علیهم‌السّلام) به شعرای مجاهد و برخورد سخت با علمای درباری را بیان کرده و مقصود از تقیّه را شرح داده‌اند.

اینک مؤسّسه‌ی پژوهشی _ فرهنگی انقلاب اسلامی (دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)) مجموعه‌ی متن سخنرانیها را که پس از پیاده سازی از سند صوتی، ویرایش و تنظیم شده است، در اختیار خوانندگان ارجمند، جویندگان راه و روش واقعی ائمّه‌ی هدی(علیهم‌السّلام) قرار میدهد.

کد خبر 4151729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha