۳۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۱۹

نمایده مردم کرمان و راور در مجلس:

از ظرفیت‌های قانونی برای تأمین منابع مالی شهرداری استفاده شود

از ظرفیت‌های قانونی برای تأمین منابع مالی شهرداری استفاده شود

کرمان- نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، بر استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای تأمین منابع مالی شهرداری تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورابراهیمی صبح پنجشنبه در دیدار با  شهردار کرمان با اشاره به اینکه در شهر کرمان براساس جمعیت، نسبتِ بودجه و اعتبارات به سرانه‌های خدمات شهری کمتر است، اظهار داشت: دلیل این اتفاق، تفاوت جمعیت رسمی و جمعیت واقعی شهر کرمان است.

پورابراهیمی افزود: این مشکل علاوه بر سرانه‌های خدمات شهری، در آموزش و بهداشت هم وجود دارد و دلیل آن این است که برخی شهروندان کرمانی درحالی‌که در کرمان سکونت دارند، در هنگام ارائه آمار، به دیگر شهرها و روستاهای استان مراجعه می‌کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی خطاب به شهردار کرمان بیان داشت: عدم تناسب بین درآمدها و هزینه‌ها و رکود در ساخت‌وساز، موجب بروز مشکلاتی برای شهرداری‌ها به‌ویژه شهرداری کرمان شده و شما در دوره‌ دشواری مسئولیت شهرداری کرمان را پذیرفته‌اید، اما با توجه به سابقه‌ کارشناسی و توانایی که در شما سراغ دارم، از پس این کار برمی‌آیید.

پورابراهیمی در ادامه، با اشاره به استفاده از روش‌های مختلف برای تأمین منابع مالی در شهرداری کرمان تصریح کرد: شهرداری کرمان می‌تواند در دل فعالیت‌های عمرانی، فعالیت‌های اقتصادی را نیز ببیند و با در نظر گرفتن فعالیت‌های اقتصادی در اجرای پروژه‌های عمرانی، انتفاع لازم را در کنار اجرا پروژه ببرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت:  ایجاد شرکت‌های بزرگ زیرمجموعه‌ی شهرداری برای انجام فعالیت‌های مختلف اقتصادی از دیگر سازکارها برای حل مشکلات مالی شهرداری است.

وی افزود: استفاده از روش‌هایی که در قانون پیش‌بینی شده ازجمله انتشار اوراق مشارکت و استفاده از فاینانس‌های داخلی و خارجی نیز از مواردی است که شهرداری می‌تواند برای حل مشکلات مالی خود از آن بهره ببرد.

پورابراهیمی تصریح کرد: شاخص‌های اختصاص بودجه نیز باید براساس پارامترهای مختلف تغییر کند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: در مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات قانونی شهرداری‌ها به‌ویژه در زمینه‌ تأمین بودجه، از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

کد خبر 4178691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha