۳ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۲۵

در نشستی تخصصی مطرح شد

ضرورت اصلاح اساسنامه انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران

ضرورت اصلاح اساسنامه انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران

به گفته روح الله شمسی زاده دبیر انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران اصلاح اساسنامه انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران باعث گسترش فعالیت های انجمن خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران، سلسله نشست های تخصصی درباره مباحث روز مجسمه سازی معاصر ایران با محوریت تغییر اساسنامه با حضور فرزین هدایت زاده، روح الله شمسی زاده دبیر انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران و عباس مجیدی ۸ آذر در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

روح الله شمسی زاده دبیر انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران در ابتدا درباره ضرورت اصلاح اساسنامه انجمن عنوان کرد: انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران یکی از انجمن های فعال و مهم در حوزه تجسمی به شمار می رود که به دلیل برخی محدودیت هایی که در اساسنامه آن وجود دارد هیات مدیره های آن در دوره های مدیریتی مختلف همواره با محدویت هایی برای اجرایی کردن برنامه هایشان رو به رو بوده اند که بخشی از رفع این مشکلات منوط به تشکیل مجمع فوق العاده و تصمیم گیری با حضور اکثریت اعضا است که البته این مهم در طول این سالیان اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: برای مثال در اساسنامه انجمن، تعیین میزان پرداخت حق عضویت سالانه اعضا باید در مجامع فوق‌العاده تعیین شود و این رقم بنا به مستندات در طول سالیان گذشته و هم اکنون مبلغ ٢٠ هزار تومان است که با توجه به غیرانتفاعی بودن انجمن و تامین هزینه های جاری آن توسط اعضا، حتما باید مورد بازنگری قرار گیرد.

عضو هیات مدیره انجمن بیان کرد: متاسفانه انجمن همواره در برگزاری مجامع خود با مشکل به حد نصاب نرسیدن اعضا مواجه بوده است که امیدواریم با مشارکت اعضا و اتخاذ تصمیمات لازم در مجمع فوق العاده بتوانیم راهکارهای لازم برای مشارکت و حضور فعال اعضا را در دوره های آتی فراهم سازیم.

وی عنوان کرد: با برگزاری مجمع فوق العاده می توانیم مشکلاتی را که در انجمن با آن مواجه هستیم با تمام اعضای انجمن مطرح کنیم. مدت ها است که تصحیح و تکمیل اساسنامه در دستور کار هیات مدیره دوره دهم انجمن قرار گرفته و بر همین اساس جلسات متعددی با حضور اساتید و صاحبنظران برگزار شده و نظرات برای اصلاح اساسنامه در نظر گرفته شده است.

به گفته دبیر هیات مدیره انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران انجمن قصد دارد در در پنجم دی ماه، در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران مجمع فوق‌العاده را برگزار کند که آگهی مجمع در مطبوعات چاپ و اطلاع رسانی لازم به اعضا صورت گرفته و امید است بتوانیم با برگزاری مجمع فوق العاده برای اولین بار در تاریخ انجمن، زمینه رشد و تعالی و گسترش مجسمه سازی ایران در حوزه های ملی و بین المللی را فراهم سازیم. قطعا حضور و احساس مسئولیت تک تک اعضا در به ثمر رسیدن این مهم نقشی تاثیرگذار خواهد داشت.

عباس مجیدی مدیر مسئول انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران درباره ضرورت تغییر اساسنامه انجمن مجسمه سازان گفت: ۲۰ سال از تهیه و تدوین اساسنامه انجمن مجسمه سازان ایران می گذرد و با توجه به تغییر مناسبات اجتماعی، مناسبات مجسمه سازان و تغییر نگرش در مجسمه سازی ایران ضرورت این وجود دارد که اساسنامه انجمن تغییر کند.

مجیدی افزود: البته در کنار این موارد همواره هیات مدیره انجمن در دوره های مختلف در جریان کارهای اجرایی به دلیل لحاظ نشدن برخی موارد در اساسنامه دچار مشکل می شدند و نمی توانستند آنگونه که باید عملکرد خوبی داشته باشند برهمین اساس به دلیل ضرورتی که از سوی هیات مدیره انجمن احساس شد، چند ماهی می شود که کمیته ای متشکل از اعضای هیات مدیره، تعدادی از مجسمه سازان پیشکسوت، مجسمه سازانی که در تدوین اساسنامه انجمن نقش داشتند، تشکیل و در کنار آن از چند وکیل خبره برای تغییر اساسنامه مشاوره گرفته شد تا تغییرات لازم را در اساسنامه به وجود آوریم.

به گفته مدیر مسئول انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران تغییراتی که در اساسنامه ایجاد شده است کمک می کند تا انجمن مجسمه سازان ایران همسو با تحولات روز مسیر درستی را پیش گیرد و در کنار تغییرات چند مفاد جدید نیز به اساسنامه اضافه شده است که برخی از این مفاد جدید شامل نحوه عضو گیری انجمن، اعضای وابسته و پیوسته و افتخاری انجمن و حق عضویت اعضا است.

مجیدی ادامه داد: با تغییر اساسنامه انجمن ما می توانیم رفتار درون و بیرون سازمانی بهتری داشته باشیم و دستاورد این تغییرات مشمول حال جامعه مجسمه سازی ایران می شود. از این رو ضرورت این موضوع احساس می شود که تک تک اعضا با شرکت در نخستین جلسه فوق العاده انجمن که دی ماه در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود، کمک کنند تا بتوانیم با روح جمعی چشم انداز خوبی برای آینده مجسمه سازی ایران ترسیم کنیم و سرنوشت خوبی برای آینده مجسمه سازی ایران رقم بخورد.

فرزین هدایت زاده بازرس پیشین انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران هم گفت: تاسیس انجمن هنرمندان مجسمه ساز یک ضرورت بود تا مصالح و منافع اجتماعی ما در تجمیع استعدادهای اعضا تامین و تبلور پیدا کند. حال که ۲۰ سال از تاسیس این انجمن می گذرد، ضرورت بازنگری در اساسنامه این انجمن احساس می شود تا در سایه نظم سازمانی به یک تشکل قدرتمند برسیم و بتوانیم بهتر فعالیت کنیم.

وی افزود: در اینجا اگر پس از سال ها بخواهیم به اساسنامه فعلی انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران که قانون اولیه شکل گیری انجمن است؛ نگاهی دوباره بیندازیم، باید گفت که این اساسنامه در ذات خود مترقی بوده و دموکراتیک و عادلانه نگاشته شده است.

این مجسمه ساز در پایان اظهار کرد: همانطور که در پیش نویس اساسنامه جدید که در واقع جزییات بیشتری را روشن کرده عنوان شده است، اصول کلی اساسنامه در حد نصاب رسیدن تعداد اعضا برای تشکیل مجامع عمومی را نمی توان زیر پا گذاشت. وقتی که انجمن ۵۰۰ عضو دارد و تنها ۵۰ نفر از آنها در مجامع عمومی شرکت می کنند یعنی ما در عضوگیری خیلی ساده رفتار کرده ایم و هر فرد علاقمندی را یک شبه به عضویت انجمن درآورده ایم و کارت عضویت انجمن را رایگان به سینه شان الصاق کرده ایم. بدین منوال انجمن به طور حتم شکست خواهد خورد و اعضای راستینش هیچگاه طعم به دست گرفتن سکان مقدرات خویش را نخواهند چشید.

کد خبر 4180948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha