الوفاق بحرین:

جامعه بین الملل خود را از بند ابزار فشار نفت و دلار برهاند

جامعه بین الملل خود را از بند ابزار فشار نفت و دلار برهاند

جمعیت الوفاق بحرین در واکنش به صدور احکام ظالمانه آل خلیفه علیه ۶ جوان بحرینی، خواستار واکنش قوی جامعه بین المللی به اقدامات رژیم بحرین شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های بحرینی، جمعیت الوفاق بحرین در واکنش به صدور حکم اعدام  برای 6 جوان بحریی و دیگر  احکام ظالمانه دادگاه نظامی رژیم بحرین با صدور بیانیه ای تاکید کرد: این حکم ها و شرایط صدور آن بکلی باطل و محکوم بوده و بر پایه اقدامات غیر انسانی و اخذ اعتراف زیر شکنجه شکل گرفته است که نمونه ای از این شکنجه ها مرگ مصنوعی، شوک الکتریکی، تهدید به تجاوز به ناموس و خانواده، ربوده شدن و بازداشت مخفیانه بوده است‌.

در این بیانیه آمده است: جامعه بین الملل باید سکوت خود را بشکند و خود را از بند ابزار فشار نفت و دلار برهاند و در مقابل این فاجعه و جنایت ها که در فقدان عدالت رخ میدهند موضع گیری و اقدام‌ نماید. نظام بحرین غیر کارآمد بوده و با این شیوه تفکر انتقام جویانه قدرت اداره امور را ندارد. مردم از اولیه ترین حقوق در سیستم قضایی محرومند، نظام از سیستم قضایی و امنیتی در جهت انتقام جستن و مجازات مخالفان دیکتاتوری و استبداد و فساد بهره میگیرد.

الوفاق بیان کرد: فقدان دولت موسساتی و قانونمند در بحرین جهان را در برابر مسوولیت تاریخی بزرگی قرار داده و جامعه بین المللی باید برای نجات اکثریت ملت بحرین که به علت مطالبه دموکراسی، عدالت، آزادی و بنیانگذاری دولت قانونمند مورد تبعیض، ظلم ، سرکوب و خشونت گروه حاکم قرار گرفته اند اقدامی به عمل آورد.

شایان ذکر است که عضو ارشد ائتلاف «جوانان ۱۴ فوریه» بحرین نیز قبلا اعلام کرد که احکام صادره از سوی دادگاه نظامی و ظالمانه آل خلیفه علیه انقلابیون، فاقد مشروعیت هستند.

بر اساس این گزارش، المنامی از رهبران ائتلاف ۱۴ فوریه با محکوم نمودن توسل نظام بحرین به دادگاه نظامی برای سرکوب مخالفان خود گفت: هرگونه حکمی که در دادگاه نظامی بحرین صادر گردد فاقد مشرعیت است.

وی تاکید کرد: حکم های دادگاه نظامی برای ترساندن شهروندان و خفه کردن صدای مخالفان و آنانی است که می خواهند بر سرنوشت خودشان حاکم باشند. دادگاه نظامی وسیله ای برای سرکوب و خشونت برضد مخالفان سیاسی تبدیل شده است.

المنامی افزود: نظام بحرین از هیچ وسیله ای برای سرکوب و خشونت برضد مردم فروگذار نمی نماید. حکم های سیاست زده و ظالمانه صادره در دادگاه نظامی که فاقد هرگونه مشرعیتی هستند نمی توانند اراده ملت بحرین را بشکند.

گفتنی است دادگاه نظامی آل خلیفه ۶ جوان بحرینی را به اتهام واهی طراحی برنامه ترور فرمانده نیروهای مسلح این کشور به اعدام محکوم کرد.

بر اساس حکم دادگاه نظامی بحرین، محکومان به اعدام همچنین سلب تابعیت شدند.

از سوی دیگر، این دادگاه همچنین هفت متهم دیگر در این پرونده را به سلب تابعیت و هفت سال زندان محکوم کرد.

این در حالی است که پنج تَن دیگر نیز از اتهامات وارده تبرئه شدند.

اسامی محکومان به اعدام در دادگاه نظامی آل خلیفه به شرح ذیل است؛ 

عادل مبارک (درجه دار ارتش، از اهل سنت).

محمد المتغوی(فعال حقوقی شیعه) .

سید فاضل سید عباس (شیعه).

سید علوی الموسوی(همراه همیشگی شیخ عیسی قاسم).

سید مرتضی السندی (از رهبران حرکت وفا).

حبیب الجمری (شیعه).

کد خبر 4182344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha