۱۶ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۵۵

هشدار سمن‌ها به محیط زیست/ واکنش ملی بی‌سابقه به تخریب آشوراده

هشدار سمن‌ها به محیط زیست/ واکنش ملی بی‌سابقه به تخریب آشوراده

ستاد مردمی نجات آشوراده و حمایت از مناطق چهارگانه حفاظتی ایران درواکنش به واگذاری‌های اخیر سازمان محیط زیست هشدارداد هرگونه طرح ساخت و ساز در آشوراده واکنش قاطع مردمی را به دنبال خواهد داشت.

ستاد مردمی نجات آشوراده و حمایت از مناطق چهارگانه حفاظتی ایران(سمنا) در بیانیه‌ای که در اختیار خبرنگار مهر قرار داده به واگذاری‌های سازمان حفاظت محیط زیست در مناطق چهارگانه حفاظتی و به ویژه جزیره آشوراده واکنش نشان داد.

این بیانیه که با بیت حافظ «دور فلکی یکسره بر منهج عدل است، خوش باش که ظالم نبرد راه به منزل» آغاز شده، آمده است: ستاد مردمی نجات آشوراده و حفاظت از مناطق چهارگانه حفاظتی ایران (سمنا) به این وسیله به تعداد معدودی از مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست که بر اجرای طرح های گردشگری در قسمتی از پناهگاه حیات وحش میانکاله (جزیره آشوراده) اصرار دارند هشدار می دهد که در صورت ارتکاب این اقدام که به طور واضح مغایر با ضوابط مدیریت پناهگاه های حیات وحش است، با عکس العمل بی سابقه جامعه مدنی ایران در سطح ملی و بین المللی روبرو خواهند شد.

نویسندگان این بیانیه ادامه داده‌اند: از آنجا که در این مناطق زون تفرج تعریف نشده است هرگونه طرحی که مستلزم بهره برداری اقتصادی از بابت ساخت سازه های گردشگری در آن جزیره باشد بر خلاف قانون بوده و لذا واکنش سریع و قاطع مردمی را در پی خواهد داشت.  

در این بیانیه تصریح شده است: اقدامات این ستاد شامل شکایت مستقیم از تعدادی از مسئولان آن سازمان به مراجع قضایی و همچنین اعلام شکایت به کنوانسیون های بین المللی مرتبط خواهد بود. انتشار این هشدار به منزله اتمام حجت با عوامل اصلی چنین طرح های مخربی است.

کد خبر 4192116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha