۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۵:۴۸

محسن هاشمی:

شورای شهر تهران تنها در حد وظیفه در موضوع باغات ورود می کند

شورای شهر تهران تنها در حد وظیفه در موضوع باغات ورود می کند

رییس شورای شهر تهران بر ضرورت ورود اعضای شورای شهر تهران در موضوع باغات تنها به اندازه مشخص قانونی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی پرونده دو پلاک ثبتی برای تشخیص باغ بودن آنها موضوع دو دستور دیگر جلسه امروز شورای شهر تهران بود که همچون جلسات پیش با نقد و نظرهایی همراه شد.

هرچند نخستین پرونده که تنها موضوع باغ بودن آن مورد بررسی قرار گرفته بود با رای اعضای شورای شهر بدون مخالف به تصویب رسید اما موضوع دوم که همزمان با باغ بودن، موضوعات دیگر مرتبط با پرونده بود مورد نظر اعضای شورا قرار گرفت.

رییس شورای شهر تهران در همین خصوص از برگزاری جلسه کمیسیون تلفیق برای تعیین تکلیف چنین پرونده هایی خبر داد گفت: در این جلسه مقرر شد تا شورا تنها به عنوان مرجع در تشخیص باغ بودن یا نبودن املاک که تکلیفی قانونی است ورود کرده و اظهار نظر در سایر موضوعات به سایر مراجع مشخص در قانون سپرده شود.

وی اظهار داشت: گاها پرونده هایی به شورا می آیند که سایر مراجع برای رفع اتهامات خود به شورا می فرستند از این روی شورای شهر علاقه ای به ورود به اینگونه موضوعات ندارد.

هاشمی رفسنجانی گفت: در ادوار پیشین این دستورجلسات در جلسه های غیرعلنی مصوب می شد این در حالی است که در دوره جدید که سیاست شفافیت در دستور کار شورا قرار گرفته است این موضوعات در صحن مطرح می شود.

آخرین دستور جلسه امروز شورای شهر تهران به بررسی افزایش نرخ پارکینگ سازمان میادین اختصاص داشت که سید حسن رسولی به تشریح آن پرداخت و گفت: این نرخ از سال ۱۳۸۹ تا سال ۱۳۹۵ ثابت مانده بود. این لایحه از دوره پیشین باقی مانده بود و شهردار آن را برای تعیین تکلیف به شورا فرستاده است.

وی اظهار داشت: با وجودی که میزان افزایش قیمت بر اساس سالهای ثابت مانده باید در حدود ۹۰ درصد باشد اما با مخالفت کمیسیون نرخ در نظر گرفته شده ۳۵ درصد افزایش است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: تاکنون این هزینه تنها در میدان مرکزی دریافت می شد که قرار شده است این هزینه در سایر میادینی که امکان پارکینگ را دارند دریافت شود.

افشین حبیب زاده، عضو شورای شهر تهران در همین خصوص اظهار داشت: باید تناسب میان خودروهای باری و شخصی در این موضوع در نظر گرفته شود و همچنین افزایش نرخ ها با در نظر گرفتن میزان استهلاک منابع شهرداری تعیین شود.

در نهایت پس از بررسی اعضای شورای شهر تهران به دلیل اتمام وقت جلسه پس از یک بار تمدید، مقرر شد موضوع در جلسه آتی مورد رای گیری قرار گیرد.

کد خبر 4208179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha