۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۴۲

رئیس تبلیغات اسلامی فامنین:

حضور کودکان در مسجد با تشویق و ترغیب همراه باشد

حضور کودکان در مسجد با تشویق و ترغیب همراه باشد

فامنین - رئیس تبلیغات اسلامی فامنین گفت: حضور کودکان در مسجد و برنامه نمازجماعت باید با تشویق و ترغیب همراه باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قاسم ملکی ظهر شنبه در جمع نمازگزاران مسجد جامع روستای سراوک در سخنانی به ذکر اهمیت حضور کودکان در مسجد اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از روشهای تربیت کودکان که مورد تأکید معصومین(ع) و روانشناسان تربیتی نیز هست شرکت دادن آنان در مساجد و مناسک مذهبی است.

وی گفت: حضور کودکان در مراسم مذهبی از روش های مؤثر آشناسازی آنان با ارزش های اسلامی است زیرا کودک حضور مردم در مراکز و اجتماعات دینی را مشاهده می‌کند و شیوه ابراز احساسات آنها را نسبت به بزرگان دین یاد می گیرد.

وی افزود: مشارکت کودک در نماز جماعت و بردن او به مسجد نقش اساسی در تربیت دینی او دارد زیرا مسجد از جایگاه رفیعی در اسلام برخوردار است و به نوعی پایگاه اجتماعی دین محسوب می شود.

حجت‌الاسلام ملکی اظهار داشت: حضور کودکان در مسجد و نمازجماعت باید با تشویق و ترغیب همراه باشد و برای موفقیت در این کار باید برای کودکان در کنار عبادت و نماز برنامه های متنوع و جذابی وجود داشته باشد.

وی بابیان اینکه روحانی مستقر در روستای سراوک حجت‌الاسلام محمد رضایی با اخلاص و حضور جهادی در این روستا توانسته شرکت کودکان و نوجوانان در مسجد و مراسم مذهبی را تداوم بخشد، گفت: در صورتیکه اگر امکانات حداقلی در اختیار وی بود موفقیت در زمینه جذب پلکانی کودکان و نوجوانان رشد بیشتری پیدا می کرد.

رئیس تبلیغات اسلامی فامنین بااشاره به آسیبهای اجتماعی و در خطر بودن فرزندان، گفت: اگر کودکان زمان فراغت خود را در مسجد بگذرانند از بسیاری آسیب های اجتماعی و معضلات فرهنگی دور می مانند بنابراین باید با کودکان در مسجد با تکریم و احترام برخورد کنیم و آنان را بخاطر اشتباهات و شیطنت های کوچک سرزنش نکرده و مورد عتاب قرار ندهیم.

حجت‌الاسلام ملکی در ادامه به الگوبرداری کودکان از رفتارهای والدین اشاره کرد و افزود: حضور اندک ما به مساجد و مجالس دینی و همراه نکردن بچه‌ها با خود سبب می‌شود که آنان از ابتدا رغبت به عبادت و حضور در مسجد پیدا نکنند.

وی گفت: کودکان براساس رفتارهای تقلیدی از سبک زندگی و روشهایی که ما در زندگی روزمره بکار می بندیم الگو برداری و پیروی می‌کنند.

برگزاری جشنواره قرآنی کودک و نوجوان دهه فجر در فامنین

کارشناس قرآن تبلیغات اسلامی فامنین نیز از برگزاری جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در این شهرستان خبر داد و افزود: امسال نیز همانند سال های گذشته این جشنواره با موضوع ترویج فرهنگ قرآنی در بین کودکان و نوجوانان برگزار می شود.

حجت‌الاسلام امید رسولی گفت: این جشنواره در بخش‌های مختلف حفظ، روخوانی، مفاهیم، نقاشی و خوشنویسی با همکاری مؤسسه قرانی آل یاسین و خانه های قرآن و عترت و اداره آموزش ‌و پرورش ویژه دانش آموزان مقاطع ابتدایی مدارس شهرستان برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری جشنواره قرآنی کودک و نوجوان را ارتباط کودکان و نوجوانان با مفاهیم قرآن کریم، شناسایی و جهت‌دهی استعدادها و توانمندیهای هنری و ادبی کودک و نوجوان به سمت قرآن مجید و آموزش و ارتقاء آگاهی کودکان و نوجوانان از مفاهیم انسان‌ساز قرآن مجید و به‌کارگیری آن در زندگی عنوان کرد.

حجت‌الاسلام رسولی ضمن اشاره به اینکه در جشنواره قرآنی کودک و نوجوان فامنین بیش از ۱۲۰۰ نفر از نوجوانان و جوانان شرکت می‌کنند، افزود: این جشنواره در ۱۳ عنوان رشته شامل حفظ، قرائت، ترتیل، مفاهیم، تواشیح و هم‌خوانی، مقاله نویسی، نقاشی و خوشنویسی از ۱۲ بهمن آغاز و تا ۲۲ همان ماه ادامه خواهد داشت.

کد خبر 4210670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha