۱۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۵:۴۳

رییس سازمان بهزیستی کشور:

نرخ سالمندی در ایران با رشد مواجه است

نرخ سالمندی در ایران با رشد مواجه است

زنجان-رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: نرخ سالمندی در ایران با رشد مواجه است.

انوشیروان محسنی بندپی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه  دومین هتل‌آپارتمان سالمندی کشور امروز در شهر هیدج به افتتاح رسید، افزود: در حال حاضر در کشور با رشد پدیده سالمندی مواجه هستیم  و جمعیت کشور رو به سالمندی حرکت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های دبیرخانه سالمندان در سازمان بهزیستی، افزود: با تأمین زیر ساخت‌های لازم در این دبیرخانه،  نگهداری، اقامت، حمایت و شاخص دیده‌بانی سلامت سالمندان انجام می‌گیرد.

رییس سازمان بهزیستی کشور نرخ جمعیت سالمندان در کشور بر اساس سرشماری سال ۹۵ را ۹.۳ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود این نرخ در سال هزار و  ۴۲۹ به ۳۰ درصد برسد.

بندپی با اعلام اینکه مناسب‌سازی یکی از اقداماتی است که هم در کنوانسیون رعایت حقوق معلولین و هم در قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت تأکید شده، گفت: مهم‌ترین بحث این است که شرایطی را فراهم کنیم تا افراد معلول بتوانند به لحاظ اجتماعی، اقتصادی و مسائل کاری راحت باشند.

وی با اعلام اینکه باید شرایطی را فراهم کنیم تا آثار ناشی از انزوای معلولیت‌ها اضافه نشود، افزود: مناسب‌سازی در شهرها و کشور وضعیت مناسبی ندارد و در این حوزه در مراحل اول بوده و باید خیلی تلاش کنیم.

کد خبر 4216423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha