دیدار رهبران دو کُره در حاشیه المپیک زمستانی

دیدار رهبران دو کُره در حاشیه المپیک زمستانی

در اقدامی کم سابقه در روابط دو کُره، «مون جائه این» رئیس جمهور کره‌جنوبی با «کیم یونگ نام» رئیس تشریفاتی دولت کره‌شمالی در حاشیه المپیک زمستانی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «کیم یونگ نام» رئیس تشریفاتی دولت کره‌شمالی که در راس هیات اعزامی از پیونگ یانگ به کره جنوبی سفر کرده امروز جمعه با «مون جائه این» رئیس جمهور کره‌جنوبی دیدار کرد.

صبح امروز هواپیمای اختصاصی حامل هیات عالیرتبه اعزامی کره شمالی برای شرکت در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی در فرودگاه اینچئون نزدیک سئول، پایتخت کره جنوبی به زمین نشست. «کیم یو-جونگ» خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از اعضای این هیات است و ریاست هیات را کیم یونگ نام، رئیس هیات رئیسه مجمع عالی خلق - پارلمان کره شمالی - برعهده دارد.

کیم یو جونگ

این نخستین بار از زمان جنگ کره در اوایل دهه ۱۹۵۰ میلادی است که یکی از اعضای خانواده حاکم بر کره شمالی رسما به کره جنوبی سفر می‌کند.

از زمان درگذشت کیم ایل سونگ، رهبر پیشین و پدر بزرگ رهبر کنونی کره شمالی که سمت ریاست جمهوری این کشور را برعهده داشت، به احترام او این عنوان به فرد دیگری داده نشده است و رئیس مجمع عالی خلق از لحاظ تشریفاتی، رئیس کشور و عالی‌ترین مقام دولتی آن کشور محسوب می‌شود. به این ترتیب، کره شمالی از لحاظ تشریفاتی در بالاترین سطح در مراسم افتتاحیه حضور دارد.

کد خبر 4223491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha