۲۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۶:۰۶

دبیر اجرایی همایش سالیانه انجمن علمی روان‌درمانی ایران:

روان درمانی از کارآمدترین روشهایی ارتقای سلامت روان است

روان درمانی از کارآمدترین روشهایی ارتقای سلامت روان است

دبیر اجرایی همایش سالیانه انجمن علمی روان‌درمانی ایران گفت: روان‌درمانی یکی از مهم‌ترین و کارآمدترین و علمی‌ترین روش‌هایی که در صد سال اخیر برای ارتقای سلامت روان عرضه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا شالبافان، دبیر اجرایی نخستین همایش سالیانه انجمن علمی روان‌درمانی ایران در مورد این همایش گفت: عنوان این همایش روان‌درمانی: فرازها و فرودها نام دارد و چنان‌که از همین عنوان پیداست، موضوع آن روان‌درمانی است؛ یکی از مهم‌ترین و کارآمدترین و علمی‌ترین روش‌هایی که در صد سال اخیر برای ارتقای سلامت روان عرضه شده است.

وی افزود: روان درمانی به معنای عام به طیف وسیعی از روش هایی اطلاق می‌شود که با استفاده از ارتباط با درمانگر و کسب خودآگاهی بیشتر و آموختن شیوه‌های بهتر زیستن، به بهبود سلامت روانی انسان‌ها کمک می‌کند. این روش شامل انواع درمان‌های تحلیلی، درمان‌های شناختی ـ رفتاری، زوج‌درمانی و درمان اختلالات جنسی است و مشاوره‌های کوتاه‌مدت و آموزش مهارت‌های زندگی نیز از مقوله‌های همجوار روان‌درمانی به شمار می‌روند .

شالبافان در ادامه سخنانش اظهارداشت: مخاطبان این همایش همه‌ کسانی هستند که به این طیف گسترده‌ درمانی و آموختن علمی درباره آن‌ها علاقه مند هستند. از این رو محدودیتی برای ثبت نام افراد در کنگره وجود ندارد، اما مشخصا روانپزشکان و دستیاران روانپزشکی و روانشناسان بالینی، سلامت و خانواده و دانشجویان این رشته‌ها مخاطبان اصلی به شمار می‌روند و برای حضور و ثبت‌نام ایشان امتیاز بازآموزی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: حضور در همایش منوط به ثبت‌نام افراد است که به دو صورت اینترنتی و حضوری قابل ‌انجام است. با توجه به ازدحام قابل‌پیش‌بینی متقاضیان ثبت‌نام حضوری به همه علاقه مندان توصیه می‌کنم از قبت نام آسان و سریع اینترنتی با مراجعه به سایت کنگره به نشانیCongress.ipa-net.ir  استفاده کنند. همچنین کسانی که مایل به شرکت در کارگاه‌های همایش هستند می‌توانند از تخفیف ویژه پس از ثبت‌نام در همایش استفاده کنند.

دبیر اجرایی نخستین همایش سالیانه انجمن علمی روان‌درمانی ایران گفت: از ابتدا، بنای ما این بود که در همایش میزبان کارشناسان زبده و مطرح خارجی به صورت حضوری باشیم. از کارشناسان و متخصصان معتبر و صاحب‌نامی همچون دکتر دیوید شارف، دکتر استیون هالن، دکتر کریستین پدسکی، دکتر میشل بوتبول، دکتر لورنزو کیزا، دکتر ادوارد نرسیسیان و دکتر امی ون‌دورزن برای سخنرانی و از دکتر ویکی سیمل و دکتر جان فردریکسون برای کارگاه دعوت شد که پذیرفتند، اما با توجه به شرایط و امکانات، تصمیم تیم اجرایی نهایتا آن شد که میهمانان خارجی به صورت تله‌کنفرانس در همایش به صورت زنده حاضر باشند. امیدواریم در همایش‌های بعدی بتوانیم حضور مستقیم آنان را هم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کارگاه‌های آموزشی هم در این همایش برگزار می‌شود، افزود: در راستای ارتقای بیشتر و بهتر آموزش روان‌درمانی، کارگاه های متعددی در این همایش در نظر گرفته است و پس از پایان کارگاه‌ها نیز گواهی معتبری به شرکت‌کنندگان داده خواهد شد. مخاطبان اصلی همایش در صورت ثبت‌نام و حضور در همایش امتیاز بازآموزی از سامانه‌ی آموزش مداوم وزارت بهداشت دریافت می‌کنند و با توجه به کیفیت بالای برنامه ها امتیاز در نظر گرفته خوشبختانه بالا اختصاص داده شده است.

وی در مورد اهمیت و نقش روان درمانی گفت: روان‌درمانی فرای یک روش، یک مهارت جاری در ارتباط یک روانپزشک و درمانگر با مراجعان است. من هم در کنار استفاده از این تکنیک‌ها در ویزیت عمومی بیماران، زمان مشخصی از برنامه هفتگی درمانگاه سرپایی خود را به روان‌درمانی بیماران عموما با رویکرد حمایتی اختصاص می‌دهم. همچنین چندین سال است که با توجه به نیاز جامعه، کارگاه‌های مهارت‌های زندگی می‌کنم و به طیف مداخلات غیر دارویی و روان‌درمانی در جایگاه خود اعتقاد راسخ دارم

یادآور می شود، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران پایان هفته‌ جاری، یعنی ۲۵ تا ۲۷ بهمن‌ماه، میزبان نخستین همایش سالیانه انجمن علمی روان‌درمانی ایران است.

کد خبر 4225749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha