۳ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۴۹

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان:

عملکرد کردستان در اجرای طرح اشتغال فراگیر قابل دفاع نیست

عملکرد کردستان در اجرای طرح اشتغال فراگیر قابل دفاع نیست

سنندج- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: عملکرد دستگاه های اجرایی وبانک های استان در معرفی طرح و پرداخت تسهیلات طرح اشتغال فراگیر قابل قبول و دفاع نیست.

به گزارش خبرنگارمهر، حسین فیروزی امروز پنج شنبه در کارگروه تخصصی اشتغال استان که در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، گفت:از طریق انعقاد تفاهم نامه مابین معاونت توسعه روستایی نهادریاست جمهوری و یکی از بانک های کشور، تسهیلاتی برای اجرای پروژه های روستایی اختصاص پیدا کرده که سهم کردستان برای سال های ۹۵ و ۹۶، ۴۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه سهمیه مذکور باید به موقع و به سرعت جذب شود، عنوان کرد: تاکنون ۵۰ درصد مبلغ مذکور تخصیص یافته و از این میزان هم تنها ۱۵ میلیارد تومان آن جذب شده است.

وی برتسهیل مقررات ضمانت نامه های بانکی در روستاها تاکید کرد واظهارداشت: سه بانک عامل برای پرداخت این میزان تسهیلات دراستان تعیین شدند، که ۵۰ درصد مبلغ پرداخت شده ضمانت ملک شهری را می خواهند که تامین آن برای روستاییان امکان پذیر نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در ارتباط با عدم حضور تعدادی از مدیران بانک های استان در این جلسه، بیان کرد: مدیر بانکی که اهمیت کارگروه اشتغال استان را درک نکرده باشد شایستگی حضور در پست مدیریتی را ندارد.

فیروزی با اشاره به اینکه سهم استان در تسهیلات طرح اشتغال فراگیر ۶۴۲ میلیارد تومان است، گفت: فرصت زیادی برای جذب این میزان اعتبار نداریم و باید به کارها سرعت ببخشیم.

وی یکی از مشکلات پیش روی طرح مذکور دراستان را مربوط به سامانه کارا خواند و افزود: سه هفته پیش این سامانه در استان راه اندازی شد البته هنوز مشکلاتی دارد و در حال پیگیری رفع آن هستیم تا رسته های اولویت دار استان به طور بهینه تر در آن تعریف شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۱۸ طرح به ارزش ۵۱ میلیارد تومان دراستان در سامانه کارا به ثبت رسیده است، اضافه کرد: حدود ۵ میلیارد این مبلغ تاکنون دراستان پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان ۵ طرح به مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان، اداره کل ارشاد اسلامی دو طرح به مبلغ ۲۲۰ میلیون تومان، سازمان جهاد کشاورزی ۳۱ طرح به مبلغ بیش از ۴ میلیارد و میراث فرهنگی هم ۱۶ طرح به مبلغ ۴ میلیارد تومان در سامانه کارا ثبت کردند.

فیروزی با بیان اینکه عملکرد بانک ها ودستگاه های اجرایی درراستای اجرای این طرح قابل دفاع نیست، اظهارداشت: ثبت تعداد طرح های مذکور به مبلغ ۵۱ میلیارد تومان با توجه به سهمیه استان قابل قبول و توجیه پذیر نیست.

کد خبر 4234399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha