۲۱ اسفند ۱۳۹۶، ۸:۰۴

آذری جهرمی تاکید کرد:

حمایت از استارت آپهای بومی و خلاق برای برون رفت از چالش های بزرگ

حمایت از استارت آپهای بومی و خلاق برای برون رفت از چالش های بزرگ

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر ضرورت حمایت از استارت آپ های بومی و تفکر خلاق برای برون رفت از چالش های عمده کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ضرورت حمایت از استارت آپ ها بویژه آن ها که چالش زدا از کلانشهرها هستند گفت: ما شاهد گسترش کسب و کارهای مربوط به حوزه حمل و نقل هستیم که کارهای بسیار خوبی را انجام داده اند.

وی در پاسخ به سوالی درباره ظرفیت اشتغال زایی این استارت آپ ها مانند الوپیک که جذب بالایی از نیرو را دارد و با برپایی جشنواره ای در دو روز 20 هزار نیرو استخدام می کند گفت: شما واقعا در حوزه کسب و کار مربوط به حمل و نقل تحول را می توانید ببینید؛ در زمینه ایجاد اشتغال، کار آفرینی، کاهش ترافیک و....

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ما باید چارچوبی را مشخص کنیم که کسب و کارهای نوپا حقوق و خطوط خود را بدانند و بتوانند در آن مسیر حرکت کنند. امروز بسیاری از مسائلی که وجود دارد به این دلیل است که حقوق کسب و کار نوپا و خطوطی که مربوط به رعایت آن است مشخص نیست.

وی ادامه داد: لذا سلایق ورود می کند و برخورد سلیقه ای همیشه باعث ناامیدی می شود. متاسفانه برخی از این رفتارهای سلیقه ای به بدنه دولت برمی گردد.

آذری جهرمی تاکید کرد: یکی از جهت‌گیری‌های دولت برای حل معضل بیکاری، توسعه کسب‌وکارهای نوپا و تقویت فضای مجازی بوده و خواهد بود. دولت به این مهم رسیده است و ما هم باید زمینه ای فراهم کنیم تا چالش های پیش روی این کسب و کار رفع شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خاتمه گفت: بر اساس آمارهای بین المللی ایران به لحاظ خلاقیت و شاخص های مربوط به آن در جایگاه ویژه ای قرار دارد. به بیان دیگر این آمارها نشان می دهد ما در ایران افراد جوان خلاق بسیاری داریم که سرمایه گذاری بر روی آن ها و فراهم کردن بستر می تواند زمینه ساز رشد و توسعه و کاهش چالش ها با سرعت بیشتر باشد.

کد خبر 4249446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha