۲۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۲:۲۵

معاون استاندار بوشهر:

استان بوشهر شرایط مطلوبی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی دارد

استان بوشهر شرایط مطلوبی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی دارد

بوشهر - معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری بوشهر گفت: استان بوشهر شرایط مطلوبی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید زرین‌فر صبح چهارشنبه در حاشیه بازدید هیئت تجاری کشور چین از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در عرصه نفت و گاز و پتروشیمی ظرفیت‌های خیلی خوبی دارد.

وی با اشاره به صادرات بیش از ۹۵ درصد نفت خام کشور از استان بوشهر، خاطرنشان کرد: پارس جنوبی نیز تولید کننده بیش از ۷۰ درصد گاز کشور است که بیانگر جایگاه این استان در حوزه انرژی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری بوشهر با بیان اینکه این استان به عنوان قطب تولید خرما، میگوی پرورشی و گوجه خارج از فصل کشور محسوب می‌شود، ادامه داد: استان بوشهر در عرصه اقتصادی کشور جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در استان بوشهر مقرون به صرفه است، اضافه کرد: منطقه ویژه اقتصادی  شمال استان ظرفیت خوبی برای توسعه و سرمایه‌گذاری دارد که استقرار صنایع متوسط و کوچک در اولویت این منطقه است.

سید حسین حسینی محمدی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر نیز در این نشست با اشاره به شرایط مطلوب سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در ایران و استان بوشهر اظهار داشت: قانون حمایت از سرمایه گذاری در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است.

مهدی صفوی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر نیز اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر داری ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری است و دارای مزایای اقتصادی بالایی است.

وی افزود: واحدهای صنعتی مستقر در این منطقه پس از دوره چهار ساله ساخت و ساز ۱۳ سال معاف از مالیت هستند و همچنین کالاهای صادراتی از این منطقه به خارج از کشور یا سایر مناطق ویژه کشور ۱۰۰ درصد از مالیات معاف است.

کد خبر 4274370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha