۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۸:۰۰

بولینگ و بیلیارد در نوبت؛

برنامه وزارت ورزش برای تعیین تکلیف انتخابات سه فدراسیون

برنامه وزارت ورزش برای تعیین تکلیف انتخابات سه فدراسیون

به جز انتخابات فدراسیون شمشیربازی که سه شنبه برگزار می‎شود، وزارت ورزش برگزاری مجمع انتخاباتی برای سه فدراسیون بدمینتون، اسکواش و قایقرانی را هم در برنامه قرار داده است.

به گزارش خبرنگار مهر،  از مجموع ۶ مجمع انتخاباتی که وزارت ورزش وعده برگزاری آن در نیمه نخست امسال را داده است، یک مجمع انتخاباتی (تیروکمان) هفته گذشته برگزار شد و سه شنبه هم با برگزاری انتخابات فدراسیون شمشیربازی، یک مجمع دیگر به سرانجام می رسد. با این اوصاف چهار فدراسیون دیگر در صف انتظار برای برگزاری انتخابات در ۶ ماهه اول سال قرار می گیرند که از میان آنها و بر اساس تاکید وزیر ورزش مبنی بر اینکه  انتخابات فدراسیون های ورزشی قبل از پایان دوره روسای فعلی آنها صورت بگیرد و هیچ فدراسیونی با سرپرست اداره نشود، کارهای انتخاباتی مربوط به سه فدراسیون آغاز شده است. 

بدمینتون یکی از این فدراسیون هاست که طی سال های گذشته توسط محمدرضا پوریا مدیریت شده است. وی اول مردادماه سال ۹۳ با کسب اکثریت آرای اعضای مجمع (۳۴ رای از ۴۰ رای) رئیس فدراسیون بدمینتون باقی ماند اما وضعیت ادامه مدیریت وی در این فدراسیون در مجمعی مشخص خواهد شد که هنوز زمان هم از سوی وزارت ورزش تعیین نشده است. برای حضور در این مجمع، افراد متقاضی از ۹ اردیبهشت ماه فرصت داشتند تا ثبت نام رسمی خود را انجام دهند.

مهلت ثبت نام از کاندیداهای فدراسیون بدمینتون امروز (یکشنبه) به پایان می رسد در حالیکه تاکنون ۴ نفر برای حضور در مجمع نام نویسی کرده اند.

قایقرانی هم دیگر فدراسیونی است که ثبت نام از کاندیداهای آن در جریان است. نام نویسی کاندیداهای این فدراسیون از ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز شد اما تا به امروز هیچ ثبت نامی انجام نشده است. درحالیکه انتخابات ۱۲ مردادماه سال ۹۳ فدراسیون قایقرانی با ۱۱ کاندیدا برگزارشد که طی آن غلامرضا امینی با اکثریت آرا (۲۲ رای از ۳۸ رای) رئیس فدراسیون قایقرانی شد اما وی هم هنوز برای انتخابات آتی فدراسیونش کاندیدا نشده است. 

ثبت نام کاندیداهای فدراسیون قایقرانی تا ۲۶ اردیبهشت ماه ادامه دارد و کاندیداها از ساعت ۹ تا ۱۵ هر روز می توانند برای ثبت نام رسمی به دبیر مجمع مراجعه کنند. 

وزارت ورزش همچنین برای برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون اسکواش آغاز به کار کرده است. این کار با تعیین مهلت ثبت نام کاندیداها انجام شد. این مهلت از روز گذشته آغاز شد و طبق روال قانونی همیشگی به مدت ۱۰ روز کاری ادامه خواهد داشت. با این اوصاف کاندیداهای ریاست فدراسیون اسکواش تا ۲ خردادماه می توانند برای شرکت در مجمع این فدراسیون نام نویسی کنند. 

مسعود سلیمانی رئیس فعلی فدراسیون اسکواش است. وی ۲۶ شهریورماه سال ۹۳ و در رقابت با چهار کاندیدای دیگر با کسب اکثریت آرا (۲۳ رای از ۳۳ رای) به عنوان رئیس این فدراسیون باقی ماند. 

به گزارش خبرنگار مهر، بولینگ و بیلیارد و بولس دیگر فدراسیونی است که برگزاری انتخابات آن در این نیمه سال در دستور کار وزارت ورزش قرار دارد. رئیس این فدراسیون همچون روسای فدراسیون های بدمینتون و اسکواش جزو مدیران چند دوره ای است.

هاشم اسکندری در انتخاباتی که ۲۵ شهریورماه سال ۹۳ با حضور هشت کاندیدا برگزار شد، با کسب آرای لازم (۲۳ رای از ۳۵ رای) به عنوان رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد و بولس ابقا شد. وزارت ورزش هنوز  برنامه های انتخاباتی خود در مورد این فدراسیون را آغاز نکرده اما به نظر می رسد ثبت نام کاندیداهای ریاست چهار سال آتی بولینگ و بیلیارد و بولس بعد از ماه رمضان آغاز شود. 

طبق اعلام وزارت ورزش، امسال در مجموع مجمع انتخاباتی برای ۱۳ فدراسیون برگزار می شود. با این اوصاف نیمه دوم سال باید انتخابات ۷ فدراسیون دیگر برگزار شود. 

کد خبر 4294245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha