۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۳۷

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان:

۱۲۰۰ هیئت مذهبی فعال همدان برنامه‌های ماه رمضان را برگزار می‌کنند

۱۲۰۰ هیئت مذهبی فعال همدان برنامه‌های ماه رمضان را برگزار می‌کنند

همدان - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: ۱۲۰۰ هیئت مذهبی فعال استان همدان در مناسبت‌های ماه رمضان برنامه‌های این ایام را برگزار می کنند.

حجت الاسلام علی دشتکی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در ماه رمضان مبلغان، مادحین، اعضای شبکه تبلیغ و جامعه قرآنی باید با محور قراردادن مبانی قرآن و عترت آگاهی لازم را در جامعه ایجاد کنند تا عموم مردم جامعه مسیر خوشبختی را طی کنند و سعادت دنیوی و اخروی را در پایان ماه رمضان برای خود به ارمغان آورند.

وی با بیان اینکه همزمان با ماه مبارک رمضان، ۱۷۰۰ مبلغ و مبلغه مناطق مختلف استان همدان را پوشش خواهند داد؛ گفت: ۱۲۰۰ هیئت مذهبی فعال استان همدان در مناسبت‌های ماه رمضان برنامه‌های مختلفی برگزار خواهند کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان دوری از گناه را زمینه ساز برطرف شدن مشکلات و معضلات جامعه برشمرد و گفت: ایجاد ارتباط میان جوانان و قرآن کریم بهترین اقدامی است که می توان در ماه مبارک رمضان انجام داد ضمن اینکه مساجد و مراکز دینی باید پذیرای جوانان باشند.

حجت الاسلام دشتکی با اشاره به اینکه ۳۳ محفل انس با قرآن در این ایام برپا خواهد بود، عنوان کرد: برگزاری ۲۶ محفل جزء خوانی ویژه کودکان و ۳۵۶ مراسم جزء خوانی ویژه عموم مردم در ماه رمضان از دیگر برنامه‌ها است.

وی بابیان اینکه برگزاری ۶۷ برنامه تفسیر قرآن کریم با حضور طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در شهرستان‌های همدان و تویسرکان از برنامه‌های ماه رمضان است؛ از اعزام ۲۱۲ قاری قرآن به محافل انس با قران و برگزاری ۱۰۴ کلاس آموزش قرآن در همدان خبرداد و گفت: قرآن به‌عنوان مهمترین و آخرین کتاب آسمانی و جامع معارف الهی و انسانی در ماه رمضان و آن هم شب قدر نازل شد.

حجت الاسلام دشتکی با بیان اینکه در تمام شهرستان‌ها یک برنامه‌ جمع‌خوانی به‌عنوان الگو برگزار خواهد شد، گفت: در ۴۰۰ نقطه استان نیز آموزش قرآن را در سطح مساجد و مناطق محروم خواهیم داشت.

کد خبر 4302118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha