۱۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۲۳

آیت الله اعرافی:

محتوای قرآن در قالب هنرهای جذاب ارائه شود

محتوای قرآن در قالب هنرهای جذاب ارائه شود

قم - مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: قرآن باید در آینه هنر تجلی یابد و محتوای قرآنی در قالب ۲۰ هنر جذابی که وجود دارد منعکس شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر پنجشنبه در مراسم رونمایی از اپلیکیشن «قرآن برای کودکان» که در جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: دوران کودکی دوران بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود.

وی ابراز داشت: مسئولیت دستگاه‌های مختلف و همچنین خانواده‌ها در تعلیم و تربیت برای این دوران سنگین است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه بازی‌ها ابزاری برای رشد شخصیت کودکان و نوجوانان به شمار می‌رود، افزود: از بازی می‌توان به عنوان یک روش تربیتی استفاده کرد و بازی‌ها باید راهبردی و برنامه نگر و دارای محتوای بسیار مناسبی باشند.

استفاده از هنر در اشاعه ارزش‌های الهی

وی با بیان اینکه مباحث هنری نیز در انتقال مفاهیم بسیار مهم است، افزود: برخی از هنرها سابقه تاریخی دارند و برخی هنرها نیز جدید هستند و ما امروز باید تلاش کنیم هنر را در خدمت اشاعه ارزش‌های الهی و معارف اسلامی به کار بگیریم.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه قرآن کریم کتابی بی بدیل و بی‌نظیر است، افزود: کتاب‌های مختلفی در جهان دچار تحریف شده‌اند اما قرآن تنها کتابی است که دست ناخورده و مصون از دست بشریت است و ما به عنوان مسلمان مدعی هستیم هیچ کتابی به راهبردی قرآن کریم برای بشر وجود ندارد.

 وی ادامه داد: زبان قرآن جامع، فرا تاریخی و جغرافیایی و مختص نژاد خاصی نیست.

قصه‌های قرآنی می‌تواند برای کودکان جذاب باشد

امام جمعه قم افزود: قرآن می‌تواند در متن زندگی خانواده و بشر باشد و قصه‌های قرآنی نیز می‌تواند برای کودکان جذاب و درس آموز باشد و درون‌مایه قرآن کریم برای همه بشریت است چرا که بر اساس اخلاق می‌باشد.

وی افزود: قرآن باید در آیینه هنر تجلی یابد و محتوای قرآنی باید در قالب ۲۰ هنر جذابی که وجود دارد منعکس شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه استفاده از فضای مجازی نیز برای انتقال مفاهیم الهی قابل تأمل است، افزود: جامعه المصطفی امروز به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی که از ۱۳۰ ملیت در این مرکز آموزشی مشغول به تحصیل هستند در این زمینه می‌تواند کمک کار دستگاه‌های دیگر باشد و باید تلاش کنیم همکاری‌هایی پایه‌ریزی شود تا تجلی قرآن در هنر و فضای مجازی محقق شود.

کد خبر 4311078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha