۱۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۵۷

دو فضای موزه ای به کاخ جهانی گلستان اضافه می شود

دو فضای موزه ای به کاخ جهانی گلستان اضافه می شود

رئیس کاخ گلستان از افزایش دو فضای موزه ای به فضای نمایشگاهی کاخ خبر داد و گفت: اگر از لحاظ تامین نیروی یگان حفاظت کمبود نداشتیم، ورودی کاخ گلستان را از سمت خیابان ناصرخسرو باز می کردیم.

مسعود نصرتی به خبرنگار مهر گفت: بازدید از کاخ گلستان نسبت به گذشته افزایش داشته است و تعدادی از موزه های کاخ نیز به تازگی باز شده اند مانند تالار برلیان، مرمر و یا شمس العماره . دو موزه جدید نیز قرار است در روزهای آینده به فضای موزه ای کاخ اضافه شوند یکی از این فضاها، رستوران و دیگری فضای زیر زمین حوضخانه است.

وی افزود: میخواهیم تا مسیر بازدید از حوضخانه را تغییر دهیم در آینده از تالار ظروف و برلیان به این محدوده و زیرزمین مسیر باز می‌شود محوطه زیرزمین مدتها بلااستفاده بود اما می‌توان بازدیدکنندگان را به این مسیر هدایت کرد و در زیرزمین با قراردادن اشیای موزه ای از این فضا استفاده نمایشگاهی کرد.

وی درباره تغییر کاربری فضای رستوران کاخ نیز گفت: رستوران در ردیف موزه ها قرار دارد چندین سال کاربری رستوران در این فضا موجب شده بود که دیواره های این بخش از کاخ نمناک شود و فضای نامناسبی را ایجاد کند وجود رستوران از جنبه‌های مختلف برای این بخش از کاخ حسن نداشت به همین دلیل رستوران به فضای کنار گلخانه منتقل می‌شود و در این بخش نیز آثاری به نمایش گذاشته خواهد شد.

نصرتی بیان کرد: بخشی از اسناد آلبوم خانه و ۴٨٠٠ نسخ خطی و سه اثر جهانی فضایی برای نمایش ندارند همچنین ٢۴٠ تخته فرش داریم که از این تعداد حداقل ٢٠ تخته فرش نفیس هستند که نتوانسته ایم آنها را به نمایش بگذاریم. 

وی افزود: سرویسهای بهداشتی در ردیف موزه ها قرار دارد و زمانی که حجم بازدیدکنندگان زیاد می‌شود پاسخگو نیست ضمن اینکه گاهی بوی بدی نیز داشت از آنجا که محل قرارگیری این سرویس ها از دو دهه پیش تا کنون مناسب نبود آنها را نیز به پشت عمارت بادگیر منتقل خواهیم کرد اجرایی شدن این طرح‌ها مستلزم تایید هیات راهبردی میراث‌فرهنگی است.

وی ادامه داد: فضای پشت عمارت بادگیر را مرمت کرده ایم و میخواهیم از آن فضا استفاده چند منظوره کنیم برای نمایشگاهها، موسیقی، کنسرت، تاتر و یا هر آنچه  که به معرفی کاخ کمک می‌کند. در این راستا از سازه های سبک استفاده خواهد شد این طرح‌ها نیز برای اجرا به تایید هیات راهبردی میراث‌فرهنگی نیاز دارد.

نصرتی درباره باز شدن در کاخ گلستان از سمت خیابان ناصرخسرو که قول همکاری آن را شهرداری تهران به مسوولان کاخ داده بودند نیز گفت: سال گذشته نشستی با مسوولان شهرداری تهران داشتیم و آنها نیز قول مساعدت دادند اما به تغییرات شهرداری منجر شد. ما مشکل تامین نیروی انسانی برای بحث امنیت این بخش از کاخ را داریم کاخ گلستان از کمبود نیروی یگان حفاظت رنج می‌برد و ما به شدت این کمبود را در کاخ احساس می‌کنیم اگر به اندازه کافی نیروی یگان داشته باشیم از در سمت میدان ارگ میتوانیم یک یا دو گیت به این طرف انتقال دهیم.

کد خبر 4312799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha