۳۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۴۹

رئیس پزشکی قانونی شاهرود:

سالن تشریح و آزمایشگاه پزشکی قانونی شاهرود تکمیل‌نشده است

سالن تشریح و آزمایشگاه پزشکی قانونی شاهرود تکمیل‌نشده است

شاهرود - رئیس پزشکی قانونی شاهرود گفت: مسکن و شهرسازی به‌عنوان متصدی پروژه پزشکی قانونی شاهرود، بعد از بالغ بر ۱۰ سال هنوز آن را کامل نکرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی رحمانیان بعدازظهر پنج‌شنبه در نشست خبری که به مناسبت آغاز قوه قضائیه در محل دادسرای شاهرود برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از تعداد معاینات اجساد در پزشکی قانونی شاهرود گفت: تعداد ۲۰۸ معاینه جسد طی سال جاری در شاهرود انجام‌شده که افزایشی ۴۰ درصدی نسبت به همین مدت در سال گذشته داشته است و این در حالی است که محل سالن تشریح و آزمایشگاه پزشکی قانونی شاهرود پس از بالغ بر ۱۰ سال هنوز به بهره‌برداری نرسیده و همه این معاینات در مکانی نامناسب انجام پذیرفته است.

وی در ارائه آمار تفکیکی معاینات نیز افزود: از ۲۰۸ معاینه جسد مذکور، ۱۱۶ مورد مربوط به تصادفات و سوانح بوده‌اند که بدون کالبدگشایی انجام‌گرفته‌اند، ولی ۹۲ مورد باقیمانده که مربوط به مرگ‌های مشکوک یا خودکشی و ... بوده‌اند کالبدگشایی نیز صورت گرفته است.

۹۳۰۰معاینه بالینی صورت گرفت

رئیس پزشکی قانونی شاهرود در ادامه به ارائه آمار معاینات بالینی نیز پرداخت و گفت: در سال گذشته، ۹ هزار و ۳۰۰ مورد معاینه بالینی صورت گرفته که نسبت به سال ۹۵ هم با افزایش و هم با تغییر الگو همراه بوده به این‌گونه که برعکس سال‌های پیشین، این بار به‌جای نزاع، رتبه اول معاینات بالینی را تصادفات به دست آورده‌اند و این نشان‌دهنده فرهنگ سازی و اقدامات پیشگیرانه مؤثر است و امیدواریم روند نزولی منازعات ادامه داشته باشد.

رحمانیان ضمن توضیح طرح دادپزشک با عنوان طرح ساماندهی صدور جواز دفن، بیان کرد: پیرو این طرح ۳۶۰ معاینه روی درگذشتگان شاهرودی صورت گرفته، همچنین هدف این طرح جلوگیری از صدور جوازهای دفن غیر استاندارد و غیرمجاز محسوب می شود.

وی در پایان با اشاره به کمبود تعداد پزشک قانونی در شاهرود و میامی گفت: در حال حاضر تنها با دو پزشک در حال فعالیت هستیم و به تازگی یک همکار خانم به ما اضافه شده اما پزشکی قانونی میامی متأسفانه به دلیل نبود پزشک موفق به شروع فعالیت نشده است.

کد خبر 4327067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha