۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۴۹

در ۴۷۹ حوزه امتحانی؛

رقابت یک میلیون داوطلب کنکور ۹۷ از فردا آغاز می شود

رقابت یک میلیون داوطلب کنکور ۹۷ از فردا آغاز می شود

کنکور سراسری ۹۷ به منظور پذیرش دانشجو در دوره های مختلف با رقابت بیش از یک میلیون و ۱۱ هزار نفر در روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیرماه ۹۷ برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کنکور سراسری ۹۷ به منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و همچنین در کدرشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیرماه ۹۷ برگزار می شود.

در کنکور سراسری ۹۷ تعداد یک میلیون و ۱۱ هزار و ۸۲۵ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد، ۵۹۹ هزار و ۳۱۳ نفر زن و ۴۱۲ هزار و ۵۱۲ نفر مرد هستند. به عبارت دیگر ۵۹.۲۳ درصد داوطلبان زن و ۴۰.۷۷ درصد داوطلبان مرد هستند.

با توجه به آمار داوطلبان ثبت نام کننده (یک میلیون و ۱۱ هزار و ۸۲۵ نفر) و مجموع داوطلبان علاقمند دو گروه هنر و زبان های خارجی (۲۰۴ هزار و ۷۳۵ نفر) برای تعداد یک میلیون و ۲۱۶ هزار و ۵۶۰ داوطلب کنکور ۹۷ کارت صادر شده است.

کنکور سراسری سال ۹۷ در صبح و بعدازظهر روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیرماه ۹۷ در ۳۷۵ شهرستان و بخش کشور و در ۴۷۹ حوزه امتحانی برگزار می شود. و داوطلبان باید در یک مرحله و در یک جلسه به سئوالات اختصاصی و عمومی خود پاسخ دهند.

آزمون گروه های آزمایشی ریاضی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه ۷ تیر، آزمون گروه آزمایشی هنر بعد از ظهر پنجشنبه ۷ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۸ تیر و آزمون گروه آزمایشی زبان های خارجی بعد از ظهر جمعه ۸ تیر برگزار می شود.

تعداد ۱۴۴ هزار و ۵۵۰ نفر داوطلب گروه آزمایشی ریاضی، ۶۴۲ هزار و ۴۵۱ نفر داوطلب گروه آزمایشی علوم تجربی، ۲۰۵ هزار و ۲۶ نفر داوطلب گروه آزمایشی علوم انسانی هستند.

همچنین تعداد علاقمندان و داوطلبان واقعی گروه آزمایشی هنر ۷۸ هزار و ۹۰۹ نفر و تعداد داوطلبان واقعی این گروه ۱۲ هزار و ۲۶۰ است. تعداد علاقمندان و داوطلبان واقعی گروه آزمایشی زبان های خارجی ۱۴۵ هزار و ۶۲۴ نفر و تعداد داوطلبان واقعی این گروه ۷ هزار و ۵۳۸ نفر است.

در صبح پنجشنبه ۷ تیر تعداد ۳۴۹ هزار و ۵۷۶ نفر مجموع داوطلبان گروه های ریاضی و علوم انسانی، در بعد از ظهر پنجشنبه ۷ تیر تعداد ۷۸ هزار و ۹۰۹ نفر، در صبح جمعه ۸ تیر تعداد ۶۴۲ هزار و ۴۵۱ نفر داوطلب گروه آزمایشی علوم تجربی و در بعد از ظهر جمعه ۸ تیر تعداد ۱۴۵ هزار و ۶۲۴ نفر در گروه آزمایشی زبان های خارجی به رقابت می پردازند.

به هر یک از داوطلبان گروه های پنجگانه یک پاسخنانه و دو دفترچه آزمون عمومی (شماره یک) و آزمون اختصاصی (شماره ۲) در قالب دو بسته نایلونی داده می شود. دفترچه های  ۱ عمومی و اختصاصی تمامی داوطلبان شخصی سازی شده است و شماره داوطلبی و نام و نام خانوادگی آنها بر روی آن درج شده است و با C، D، E، F مشخص شده اند.

مدت زمان پاسخگویی به ۱۳۵ سوال آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی ۱۷۵ دقیقه، مدت زمان پاسخگویی به ۱۸۰ سوال آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم انسانی ۱۶۵ دقیقه، مدت پاسخگویی به ۱۷۰ سوال آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم تجربی ۱۷۵ دقیقه، مدت پاسخگویی به ۱۶۰ سوال آزمون اختصاصی گروه آزمایشی هنر ۱۶۵ دقیقه و مدت پاسخگویی به ۷۰ سوال آزمون اختصاصی گروه آزمایشی زبانهای خارجی ۱۰۵ دقیقه است.

در حوزه های امتحانی صبح ها راس ساعت ۷ صبح و بعدازظهرها راس ساعت ۱۴:۳۰ (دو و نیم بعدازظهر) بسته خواهد شد و فرآیند برگزاری آزمون صبح ها راس ساعت ۷:۳۰ و بعدازظهرها راس ساعت ۱۵ (سه بعدازظهر) آغاز می شود. ورود داوطلبان پس از بسته شدن در حوزه های امتحانی امکان پذیر نیست و داوطلبان باید قبل از بسته شدن درهای ورودی در محل حوزه امتحانی حاضر باشند.

کد خبر 4332167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha