۱۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۱۱

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق زنجان:

مصرف بد بزرگ‌ترین معضل حوزه انرژی در ایران است

مصرف بد بزرگ‌ترین معضل حوزه انرژی در ایران است

زنجان-مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: بزرگ‌ترین معضلی که امروز در زمینه مصرف انرژی با آن مواجه هستیم، بد مصرف کردن ما ایرانی‌ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا علیزاده در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان، با بیان اینکه امروز در شرایطی قرار داریم که باید مصرف بهینه را سرلوحه همه کارهای‌مان قرار دهیم، افزود: بی‌شک، مصرف صحیح منابع، به عنوان یک عمل صالح شناخته می‌شود و این مهم باید سرلوحه همه برنامه‌های ما ایرانیان که در شرایط جغرافیایی خشک قرار داریم، باشد.

وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین معضلی که امروز در زمینه مصرف انرژی با آن مواجه هستیم، بد مصرف کردن ما ایرانی‌ها است، تصریح کرد: این بد مصرفی می‌تواند موجب فساد و ناعدالتی در سطح کشور شود، به طوری که هم‌اکنون در مناطق جنوبی کشور، با مشکلات برق و آب مواجه هستیم، لذا این بد مصرفی که امروز در بین خانواده‌ها تبدیل به عادت شده است، باید از بین رفته و جای خود را به مصرف صحیح بدهد.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق زنجان با یادآوری اینکه هم‌استانی‌ها باید مدیریت در مصرف انرژی را به‌ویژه در فصل تابستان سرلوحه کارهای خود قرار دهند، ادامه داد: بی‌شک تا به امروز شعارها و برنامه‌های فرهنگی زیادی را در خصوص مدیریت صحیح مصرف انرژی شاهد بوده‌ایم اما تا زمانی که این برنامه‌ها و اقدامات به صورت عملی در رفتار شهروندان دیده نشود، نمی‌توان شاهد مدیریت مصرف بود.

علیزاده در ادامه با بیان اینکه امروز ۸۵ درصد برق تولیدی به وسیله سوخت‌های فسیلی تولید می‌شود و این در حالی است که سوخت‌های فسیلی محدود بوده و برای آیندگان نیز باید نگهداری شود، اظهار کرد: یکی از این راهکارها تغییر ساعت کار ادارات است. همچنین در صنعت باید با ارائه طرح‌های تشویقی در جهت کاهش مصرف برق و منابع آبی حرکت کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با تاکید بر اینکه مدیریت مصرف تنها راه غلبه بر مشکلاتی است که امروز در زمینه مصرف انرژی با آن دست به گریبان هستیم، خاطرنشان کرد: امروز باید مدیریت منابع را جدی بگیریم که یکی از این راهکارها توجه به برچسب‌های انرژی است که باید سعی شود وسایل برقی خریداری شود که کمتر انرژی مصرف می‌کند.

کد خبر 4339884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha