۳۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۶:۵۳

صدر اعظم نوری:

وجود بازار موجب برقراری جریان زندگی در قلب تهران است

وجود بازار موجب برقراری جریان زندگی در قلب تهران است

هفتاد و ششمین جلسه کمیسیون سلامت ؛ محیط زیست و خدمات شهری به میزبانی منطقه ۱۲ (قلب تهران) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، رییس کمیسیون سلامت محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، در بازدیدی از سطح منطقه ۱۲ که حدودا هشت ساعت به طول انجامید، در جریان برخی پروژه های مرتبط با حوزه سلامت، خدمات شهری و محیط زیست را با حضور اعضاء کمیسیون، مشاوران و دبیران کمیته ها؛ در کنار شهردار و معاونین و مدیران منطقه  قرار گرفت.

زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در هفتاد و ششمین نشست این کمیسیون در سخنانی با تاکید بر اهمیت خاص منطقه ١٢ در شکل گیری تحولات تاریخی ایران معاصر، به مباحث هویتی و تاریخی تهران اشاره و حمایت از ظرفیت های گردشگری را از اولویت های شورای شهر تهران برشمرد.

وی افزود : منطقه ١٢ به دلیل وجود بازار و بافت اقتصادی ویژه خود، طبیعتاً حجم بالایی از پسماند و زباله های روزانه را در خود دارد که بسیار بیشتر از سطح استاندارد است و لذا می بایست برای مدیریت پسماند هزینه های فراوانی پرداخت شود.

این عضو شورا ضمن تشکر از اقدامات منطقه ١٢ در راستای استفاده از فناوری اطلاعات در حوزه پسماند و استقرار کیوسکهای جمع آوری پلاستیک و همچنین طرح کارت شهروندی؛ گفت : باید تمهیدات ویژه ای در محدوده بازار برای آموزش و جلب مشارکت اصناف و شهروندان در خصوص تفکیک زباله و مدیریت پسماند صورت پذیرد.

رئیس کمیسیون سلامت شورا افزود : توجه به ا یمنی در بازار تهران نیازمند همکاری و همراهی تمامی دستگاه های متولی است و جان و مال شهروندان همه روزه در مخاطره است.

وی با اشاره به اهمیت تعامل با اصناف به عنوان روح جریان زندگی در قلب تهران، خواستار افزایش نظارت و توسعه اقدامات منطقه در خصوص ایمنی اصناف شد.

صدراعظم نوری با تاکید بر حفظ امنیت روانی و حمایت از اشتغال مولد در محدوده منطقه ١٢، جریان ایمنی را، فرآیندی تعاملی و دو طرفه دانست که می بایست بین مدیریت شهری و اصناف وجود داشته باشد.

رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورا  توجه به آراء ماده ٧، حفظ و گسترش فضای فضای سبز در منطقه با توجه ویژه به مشکلات ناشی از آسیب های اجتماعی، ضرورت حمایت از ایده های خلاقانه در خصوص حل معضل بافت فرسوده و همچنین توسعه گردشگری و رفع شب مردگی را از مسائل مهم منطقه ١٢ دانست.

کد خبر 4352966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha