۳۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۵۱

به عنوان دومین موزه پزشکی کشور؛

موزه تاریخ پزشکی خلیج‌فارس بوشهر ثبت بین‌المللی شد

موزه تاریخ پزشکی خلیج‌فارس بوشهر ثبت بین‌المللی شد

بوشهر - موزه تاریخ پزشکی خلیج‌فارس بوشهر به‌عنوان دومین موزه پزشکی کشور در شورای بین‌المللی موزه‌ها ثبت شد.

عضو هیئت اجرایی کمیته بین‌المللی موزه‌های دانشگاهی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: موزه تاریخ پزشکی خلیج‌فارس بوشهر در شورای بین‌المللی موزه‌ها به‌عنوان دومین موزه پزشکی کشور به ثبت رسید.

فاطمه احمدی اضافه کرد: این موزه که وابسته به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است به‌عنوان هفتمین موزه دانشگاهی کشور در شورای بین‌المللی موزه‌ها به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اهمیت موزه‌های دانشگاهی در جامعه، افزود: برای ثبت موزه در شورای بین‌المللی موزه‌ها دارابودن چارت سازمانی دریکی از دانشگاه‌ها و اخذ مجوزهای لازم از اداره کل موزه‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری الزامی است.

عضو هیئت اجرایی کمیته بین‌المللی موزه‌های دانشگاهی ایران ادامه داد: این موزه با ارزش شرایط لازم را داشت و با پیگیری‌های انجام‌گرفته از طرف مسئولان موزه این مهم در مدت‌زمان کوتاهی صورت گرفت.

احمدی تصریح کرد: پیش‌ازاین موزه ملی تاریخ پزشکی، موزه تربیت‌معلم دانشگاه مشهد، موزه تاریخ طبیعی دانشگاه شیراز، موزه مقدم دانشگاه تهران، موزه نگارستان دانشگاه تهران و موزه فنی مهندسی دانشگاه خواجه نصیر نیز در کمیته بین‌المللی موزه‌های دانشگاهی ثبت‌شده‌اند.

موزه تاریخ پزشکی خلیج‌فارس با دارا بودن اشیاء با ارزش تاریخی از دوران عیلامیان تا قرن اخیر از شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۸ الی ۱۳ در عمارت تاریخی دهدشتی واقع در خیابان انقلاب کوچه انقلاب ۲۲ به‌صورت رایگان پذیرای علاقه‌مندان است.

کد خبر 4408931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha