۱۱ بهمن ۱۳۸۵، ۹:۵۷

حمیدرضا مهدوی در گفتگو با مهر:

ساخت "به دنیا بگویید بایستد" یک ریسک بود

ساخت "به دنیا بگویید بایستد" یک ریسک بود

اقتباس های ادبی پردردسر است، چرا که این نوع کارها یا درست از کار در می آید یا قالبش درست نمی شود. ساخت مجموعه "به دنیا بگویید بایستد" یک نوع ریسک بود.

حمیدرضا مهدوی، تهیه کننده مجموعه "به دنیا بگویید بایستد" درباره شکل گیری این مجموعه به خبرنگار مهر گفت: "این مجموعه به سفارش ستاد مبارزه با مواد مخدر ساخته شده است. ما می خواستیم کاری متفاوت ارائه دهیم. به همین دلیل به مواد مخدر از زوایه ای دیگر پرداختیم. معمولاً در کارهای نمایشی که موضوع آن مواد مخدر است،  افراد مبتلا به این مشکل نشان داده می شود و همیشه مخاطب تصویر بدی از این افراد دارد، اما ما قصد داشتیم به اصل مواد مخدر بپردازیم."

وی ادامه داد: "با توجه به صحبت هایی که با مصطفی رستگاری، نویسنده و محمدرضا آهنج، کارگردان داشتیم این مسئله را در قالب داستان پرورش دادیم که اصل مواد مخدر بد است، به همین دلیل بعد از رایزنی های انجام شده شروع به ساخت این مجموعه کردیم."

وی درباره انتخاب آهنج به عنوان کارگردان مجموعه "به دنیا بگویید بایستد"، افزود: "کارهای قبلی آهنج چون "معما" و "سایه آفتاب" در ژانر پلیسی و اجتماعی بود، به همین دلیل کارگردانی این مجموعه را به او سپردم. مصطفی رستگاری، نویسنده هم دکترای فلسفه دارد، به همین دلیل این دو نیرو پتانسیل های خوبی بودند. البته باید اشاره کنم ما در طول نگارش فیلمنامه بارها با هم صحبت می کردیم تا کار قابل قبولی ارائه شود."

تهیه کننده این مجموعه خاطر نشان کرد: "هرچند "به دنیا بگویید بایستد" با سفارش ستاد مبارزه با مواد مخدر ساخته شده، اما ما تبلیغی در این رابطه نداشتیم. به نظرم تبلیغ زیاد گاهی اوقات ضد تبلیغ می شود. در این مجموعه قصد داشتیم مخاطب با شهریار قصه نیز همذات پنداری کند و با خود بگوید اگر رگه های ایمان او تقویت می شد تصمیم نادرست نمی گرفت. ما از ابتدا مخاطب را با شخصیت شهریار درگیر کردیم تا او را دوست داشته باشد. ما شهریار را به عنوان یک شخص منفی معرفی نکردیم."

وی درباره اینکه چرا تهیه کنندگان تلویزیون کمتر به سراغ اقتباس های ادبی می روند، گفت: "چون پر دردسر است. در واقع این نوع کارها یا درست از کار در می آید یا قالبش درست نمی شود. البته ساخت مجموعه "به دنیا بگویید بایستد" یک نوع ریسک بود. بعد از اینکه طرح این مجموعه در شبکه تهران مطرح شد، همکاران ترغیب شدند تا این کار تهیه شود."

مهدوی با اشاره به انتخاب بازیگران مجموعه گفت:"این مجموعه اولین تجربه بازیگری حامد کمیلی و امیرمحمد زند بود. اگر چه در حال حاضر چند سریال پخش می شود که حامد کمیلی در آن بازی می کند، اما برای اولین بار در مجموعه "به دنیا بگویید بایستد" بازی کرد. من اعتقاد دارم ما باید عرصه را برای جوانان باز کنیم، به همین دلیل در این مجموعه از تلفیق بازیگران کم تجربه و با تجربه استفاده کردیم و انتخاب این بازیگران میدان دادن به آنها بود. البته آنها هم با سربلندی از پس کار برآمدند. مجموعه "به دنیا بگویید بایستد" حاصل تلاش های شبانه روزی گروه بود. حال تا چه حد موفق بوده یا نه؟ به نظر مخاطبان برمی گردد."

کد خبر 441153

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha