۱۵ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۰۹

طی پیامی مطرح شد؛

کانون های پرورش فکری استحقاق توجه بیشتر دولت و مردم را دارند

کانون های پرورش فکری استحقاق توجه بیشتر دولت و مردم را دارند

یاسوج- معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کانون های پرورش فکری استحقاق توجه بیشتر دولت و مردم را دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون سیاسی امنیتی استاندار با صدور پیامی به مناسبت روز جهانی کودک و هفته کودک، این هفته را فرصتی برای توجه به رشد روانی کودکان دانست و بر ضرورت توجه بیشتر دولت و مردم به کانون های پرورش فکری و فرهنگی تأکید کرد.

در پیام محمد کاظم نظری آمده است: هشتم اکتبر برابر با ۱۶ مهر ماه در سراسر جهان بنام روز جهانی کودک تعیین گردیده که در ایران عزیز به جهت اهمیت موضوع هفته کودک نامگذاری شده و در مدت یک هفته به این مهم پرداخته می شود.

از آنجا که کودکی زیباترین و حساس ترین دوران زندگی انسان است و مقطع شکل گیری شخصیت هر فردی محسوب می شود و سنگ بنای شخصیت، تفکر و چگونه زیستن در این دوران بسیار مهم بنا می شود، این هفته فرصتی است تا به این مهم بیندیشیم که آیا توانسته ایم برای این گل های باغ زندگی، باغبان لایقی باشیم؟ آیا توانسته ایم محیطی شاد فراهم کنیم و زمینه خلاق بودن و بروز عاطفه های انسانی را برای این نونهالان مهیا نمائیم؟
خانواده های ما به عنوان نخستین کانونی که در آنجا عاطفه های انسانی و احساسات پرورش داده می شود، چقدر برای این مهم آموزش دیده و مهارت دارند.

مهدکودک و دبستان ها چقدر بر اساس اصل روانشناسی کودک توانسته اند محیطی آرام و دلپذیر و شاد فراهم کرده و آموزش های لازم را با بازی و شادی و کار گروهی همراه کنند؟.

نظری در این یادداشت اضافه می کند: واقعیت این است که دغدغه های اقتصادی ومعیشتی برای خانواده ها و کمبود امکانات و بودجه و مهمتر از همه نقص نظام آموزشی و قوانین و مقررات باعث شده اند در این زمینه ها عقب ماندگی داشته باشیم.

کانون های پرورش فکری کودکان توانسته اند بخش قابل توجهی از این نیازها را برآورده نموده و زمینه ساز پرورش و بروز استعدادهای کودکان ما تا حد زیادی باشند و از این رو کانون های پرورش فکری استحقاق توجه بیشتر دولت و مردم را دارند.

اینجانب ضمن تبریک روز جهانی کودک از همه کسانی که در این زمینه دغدغه دارند و از همه والدینی که کودک دارند، استدعا دارم همانگونه که به خوراک و پوشاک کودکان خود می اندیشند به پرورش و شاد بودن کودکان خود اهمیت داده و با ارتباط بیشتر و بهتر با مراکزی مانند کانون پرورش فکری کودکان که به این مهم می پردازند، به این حق طبیعی و نیاز فطری کودکان توجه و اهتمام بیشتری داشته باشند.

سید محمدکاظم نظری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار.

کد خبر 4423037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha