۱۵ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۲۰

به مناسبت بزرگداشت روز حافظ شیرازی؛

نشست علمی «تجلیات حکمت در شعر حافظ» در تونس برگزار می‌شود

نشست علمی «تجلیات حکمت در شعر حافظ» در تونس برگزار می‌شود

نشست علمی «تجلیات حکمت در شعر حافظ» را به مناسبت بزرگداشت روز حافظ شیرازی و با حضور اندیشمندان و نخبگان تونسی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، به مناسبت یادروز لسان‌الغیب حافظ شیرازی و به همت رایزنی فرهنگی ایران در تونس، نشست علمی «تجلیات حکمت در شعر حافظ» در روز شنبه مورخ ۲۱ مهرماه در محل رایزنی فرهنگی کشورمان و با حضور جمعی از شاعران، اندیشمندان، نخبگان و علاقمندان به فرهنگ، تمدن و ادب ایرانی، برگزار خواهد شد.

در این نشست یک روزه، تنی چند از حافظ‌شناسان، ادیبان، شاعران و علاقمندان به فرهنگ و تمدن ایرانی از تونس، درباره حافظ شیرازی، سخنرانی خواهند کرد. از جمله سخنرانان این برنامه احمد الطویلی، نویسنده و از نخبگان و دانشمندان تونسی است که تاکنون ۱۱۰ کتاب با موضوع‌های ادبیات و تاریخ اسلام به رشته تحریر درآورده است.

از دیگر سخنرانان این نشست بروجردی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس، عادل بالکحله از اساتید دانشگاه قرطاج تونس و همچنین چند تن از اندیشمندان تونسی هستند که به بیان مبانی حکمت و فلسفه در شعر حافظ به سخنرانی خواهند پرداخت.

از دیگر برنامه‌های این نشست علمی، قرائت غزلیات حافظ به دو زبان فارسی و عربی است که توسط دانشجویان زبان فارسی اجرا خواهد شد.

معرفی و رونمایی از کتاب «آشنایی با حافظ شیرازی» (به زبان عربی) نوشته الطویلی، نویسنده برجسته تونسی، از دیگر برنامه‌های جانبی پیش‌بینی‌ شده برای این نشست است.

کد خبر 4423072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha