۱۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۰۴

دبیر کلان منطقه آمایش فناوری اطلاعات شمال:

نسخه پیچی الکترونیکی در کشور آغاز شده است

نسخه پیچی الکترونیکی در کشور آغاز شده است

بابلسر - دبیر کلان منطقه آمایش فناوری اطلاعات شمال کشور گفت: فرایند اجرایی سازی نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی در کشور آغاز شده است.

 به گزارش خبرنگار مهر، رضا حبیبی ساروی صبح پنجشنبه در حاشیه بازدید از مرکز جامع سلامت بابلسر با بیان اینکه فرایند اجرایی سازی نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک از حدود چهار سال قبل در کشور اغاز شد، افزود: این اجرایی سازی با همکاری سازمان نظام پزشکی، بیمه سلامت کشور، وزارت بهداشت در شهرستان بابلسر از سه سال پیش به عنوان پایلوت کشوری انتخاب شد.

دبیر کلان منطقه آمایش فناوری اطلاعات شمال کشور وزارت بهداشت با اشاره به اینکه فاز اول پروژه یک سال و اندی، در حال کار است، ادامه داد: بخش اجرایی سازی پروژه و پوشش مناطق روستایی با موفقیت انجام شد و مدل با صحت عملکرد کامل برای اجرا در سراسر کشور بدست آمد.

مدیر آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه علوم پزشکی مازندران از اجرایی‌سازی فاز دوم پروژه خبر داد و در این رابطه گفت: فاز دوم، تعمیم کل پروژه به کل داروخانه‌ها و مطب‌های سطح شهر بوده که نیازمند همکاری بیمه‌ها است تا نسخ الکترونیک را بپذیرند و الزاما نیاز به لاشه نسخه نباشد.

وی  از جمله مزایای توسعه فرایند نسخه‌نویسی و نسخه پیچی‌الکترونیک به سرعت در انتقال اطلاعات، صحت تولید نسخه‌نویسی توسط پزشک و پیچیده‌شدن در داروخانه، دقت و رسیدگی بهتر و بیشتر نسخ توسط حوزه‌های نظارتی اشاره کرد و از هوشمندسازی سیستم نسخه نوسی خبر داد و افزود: این امر موجب می‌شود تا اگر داروها با هم تداخل دارد یا اشکالاتی در دارو برای بیمار وجود دارد، سیستم به پزشک هشدار دهد و این مهم موجب عوارض کمتر و نتیجه بهتر و در نهایت ارتقا سطح سلامت می‌شود.

حیبی ساروی با اشاره به استفاده از نرم افزارهای مختلف در سطوح مختلف سلامت، این امر را برای ایجاد رقابت و عدم انحصار یک نرم‌افزار خاص دانست و افزود: پزشکان و داروخانه می‌توانند از میان نرم‌افزاهایی که استاندارهای تبادل اطلاعات وزارت بهداشت را رعایت می‌کنند، یکی را انتخاب کنند.

کد خبر 4427285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha