۳۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۹:۰۷

مجله مهر؛

«حی‌الرمضان» جایی که مسیر زائران اربعین از یکدیگر جدا می‌شود

«حی‌الرمضان» جایی که مسیر زائران اربعین از یکدیگر جدا می‌شود

منطقه حی‌الرمضان در ابتدای شهر دیوانیه استان قادسیه عراق نقطه‌ای است که زائران بیشمار اربعین حسینی که از جنوب و جنوب‌شرق عراق آمده‌اند را به دو دسته تقسیم می‌کند: راهیان نجف و راهیان کربلا.

مجله مهر: نزدیک به یک هفته تا روز اربعین باقی مانده و زائران پیاده از شهرهای مختلف عراق به خصوص شهرهای جنوبی خود را پای پیاده به استان‌های نجف و کربلا می‌رسانند.

دیوانیه مرکز استان قادسیه شهری است که از نظر موقعیت جغرافیایی در جنوب استان‌های نجف و بابل قرار دارد و محلی است که زوار اربعینی چندین استان عراق به آن وارد می‌شوند.

آنها که می‌خواهند سریع‌تر به کربلا برسند از مسیر استان بابل و شهر حله، مسافتی ۱۲۸ کیلومتری را تا کربلا طی می‌کنند. در میانه‌ی این مسیر و در منطقه الهاشمیه، زواری که از استان واسط و شهر کوت پیاده‌روی را شروع کردند نیز به آنها ملحق می‌شوند.

دسته دیگر زائرانی هستند که می‌خواهند ابتدا به نجف و کوفه بروند و بارگاه مطهر حضرت علی (ع) را نیز زیارت کنند. آنها مسیر طولانی‌تر را انتخاب می‌کنند و از طریق جاده دیوانیه به شامیه وارد شهر نجف می‌شوند و پس از زیارت در مسیر اصلی پیاده‌روی قرار می‌گیرند. این مسیر چیزی در حدود ۱۴۰ کیلومتر مسافت دارد و به دلیل تراکم بیشتر جمعیت، زائران یک روز بیشتر در راه خواهند بود.

زهرا چخماقی خبرنگار صداوسیما از روی پل شهید هاشم حاتم الحسناوی در منطقه حی الرمضان شهر دیوانیه واقع در استان قادسیه عراق گزارشی ویدئویی را منتشر کرده است؛ این منطقه جایی است که زوّار پیاده‌ی اربعین به دو بخش تقسیم می‌شوند و از دو مسیر مختلف به سمت حرم امام حسین (علیه‌اسلام) می‌روند.

کد خبر 4438370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha