۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۵۱

توسط نشر دلیل ما منتشر شد

سومین چاپ «بزرگداشت غدیر و عاشورا در سیره و بیان امام رضا(ع)»

سومین چاپ «بزرگداشت غدیر و عاشورا در سیره و بیان امام رضا(ع)»

سومین چاپ کتاب «بزرگداشت غدیر و عاشورا در سیره و بیان امام رضا (ع)» نوشته حجت‌الاسلام مهدی صدری، با شمارگان سه هزار نسخه از سوی انتشارات دلیل ما منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات دلیل ما سومین چاپ کتاب «بزرگداشت غدیر و عاشورا در سیره و بیان امام رضا (ع)» نوشته حجت‌الاسلام مهدی صدری را با شمارگان سه هزار نسخه، ۶۴ صفحه و بهای چهار هزار تومان منتشر کرد. نخستین چاپ این کتاب در سال ۹۵ با شمارگان پنج هزار نسخه و دومین چاپ آن در سال ۱۳۹۶ با شمارگان دو هزار نسخه روانه کتابفروشی‌ها شده بود.

کتاب شامل دو بخش کلی است. بخش نخست به بزرگداشت عید غدیر و فضیلت‌های آن اختصاص پیدا کرده و بخش دوم درباره اهمیت عزاداری عاشورا و محرم و آثار و فواید آن است.

نویسنده در بخش اول این کتاب به بزرگداشت عید غدیر و فضائل آن بر اساس ۳ روایت کلی، به ۲۹ مورد از فضایل و آداب غدیر پرداخته است. در بخش دوم نیز با استناد به ۸ روایت، به ۲۴ مورد از اهمیت عزاداری عاشوراء و فواید آن بر اساس روایات اهل یت علیهم السلام پرداخته است.

صدری در بخشی از مقدمه خود بر این کتاب نوشته است: «عید غدیر و عزای عاشورا از برترین و ارزشمندترین نمادهای ولایت و برائت و مهم ترین تجلی شعائر مذهبی به شمار می رود؛ و اهتمام در بزرگداشت و بر پا داشتن آن دو وظیفه همگان است. شرایط و موقعیت پیشوایان معصوم (علیهم السلام) هر کدام با دیگری متفاوت بوده و به تبع آن، سیره و روش آنان در رفتارهای اجتماعی یکسان نبوده است، و در زمان مامون عباسی موقعیتی پیش آمد که امام هشتم (علیه السلام) به صورت نسبی توانست به بیان حقایق و تعظیم شعائر و دفاع از آن بپردازد.»

به مناسبت ایام عزاداری و ماه‌های محرم و صفر این کتاب در فروشگاه کتاب الکترونیک طاقچه به صورت رایگان عرضه می‌شود. علاقه‌مندان برای دانلود رایگان این کتاب می‌توانند به این نشانی مراجعه کنند.

کد خبر 4443870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha