۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۹:۵۱

هم‌زمان با اربعین حسینی؛

نوای «لبیک یا حسین» در گناوه طنین‌انداز شد

نوای «لبیک یا حسین» در گناوه طنین‌انداز شد

گناوه - هم‌زمان با فرا رسیدن اربعین حسینی، تجمع باشکوه عزاداران و هیئت‌های مذهبی با حضور پرشور مردم در یادمان شهدای گمنام گناوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در روزها و ایامی که تعداد بیشماری از عاشقان سید و سالار شهیدان برای سفر زیارتی ارزشمند و پیاده‌روی عظیم اربعین به سمت کربلا ی معلی و حرم قدسی امام حسین (ع) روانه شده بودند و در روز اربعین شهیدان کربلا، آیین پیاده‌روی و تجمع عزاداران و هیات‌های مذهبی بعد از ظهر روز سه شنبه در گناوه با حضور پرشور و باشکوه اقشار مختلف مردم برپا شد.

در چهلمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان ویاران باوفایش، مردم ولایتمدار و دریادل گناوه دل‌های خود را به گام‌های زائران پیاده حرم حسینی گره‌زده و هم‌صدا با آن‌ها نوای «لبیک یا حسین» را سر دادند و در اربعین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اشک ماتم ریختند.

عاشقان و عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در بعد از ظهر روز ۸ آبان ماه مصادف با اربعین حسینی با شرکت در مراسم پیاده‌روی حسینی، با زائران حرم مطهر آن حضرت هم نوا شدند.

پیاده‌روی عزاداران حسینی با حضور هیات های مذهبی در گناوه از ساعت ۱۵ ازگلزار شهدای گناوه به سمت یادمان شهدای  گمنام شهر انجام شد.

در این پیاده‌روی، دسته‌ها و هیات‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی از محله‌های مختلف شهر با همراهی پرشور اقشار مختلف مردم حضور داشتند و در طول مسیر به عزاداری پرداختند.

در پایان پیاده‌روی، تجمع هیات‌های مذهبی در محل یادمان شهدای گمنام گناوه برگزار شد و عزاداران با هم‌نوایی مداحان اهل بیت(ع) به قرائت زیارت اربعین ، عزاداری و ذکر مصیبت و سینه‌زنی در عزای شهدای کربلا پرداختند.

برپایی ایستگاه های صلواتی در  طول مسیر حرکت عزاداران و در محل یادمان شهدای گمنام، اجرای تعزیه عاشورایی توسط توانخواهان مرکز  توانبخشی پسران گلهای آسمانی گناوه از بخش های دیگر این تجمع باشکوه بود.

 در ماه‌های محرم و صفر برنامه‌های گسترده‌ای توسط هیات‌های مختلف مذهبی شهرستان گناوه و عزاداران حسینی  اجرا شد که حضور پرشور مردم مانند همیشه در این برنامه‌ها از شاخص‌ها و ویژگی‌های برجسته این مراسمات مذهبی بوده است.

کد خبر 4445754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha