۱۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۲۹

راه های بهره مندی از نخبگان۹-

از نخبگان جوان در جایگاه های مدیریتی استفاده نمی شود

از نخبگان جوان در جایگاه های مدیریتی استفاده نمی شود

یکی از نخبگان با بیان اینکه از نخبگان جوان در مدیریت کشور استفاده نمی شود، گفت: دانش آموختگان باید بتوانند با حل مسئله ای در دوران دانشجویی تمرینی برای حل مسائل بزرگتر در کشور کنند.

سید ابوالفضل میررضی، دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی دانشگاه تهران و از نخبگان حاضر در دیدار نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی با مقام معظم رهبری با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب به خبرنگار مهر گفت:  در حال حاضر مدیریت کنونی کشور، مدیریتی پیر و خسته است و افرادی که متصدی جایگاه های مدیریتی بوده اند کنار نمی روند و از جایی به جای دیگر منتقل می شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از نخبگان جوان در جایگاه های مدیریتی استفاده نمی شود، خاطرنشان کرد: این پوست اندازی مدیریت خرد و کلان باید اتفاق بیافتد و این یک ضرورتِ جدی است.

این نخبه جوان ادامه داد: لایه مدیران جوان باید افرادی باشند که شایستگی های علمی و تخصصی را از قبل کسب کرده باشند و از نظر تکیه و پایبندی در انقلاب و نظام توانا باشند.

میررضی با بیان اینکه در حال حاضر شایستگی های نخبگان توسط بنیاد ملی نخبگان مشخص می شود، گفت: این شناسایی باید دقیق تر باشد و تنها از بعد علمی نباشد بلکه از نظر اجرایی، تعاملات اجتماعی و مدیریتی،  نخبگان را مورد بررسی قرار دهند.

دانشجوی دانشگاه تهران ادامه داد: به قدری باید اطلاعات بنیاد ملی نخبگان دقیق و تکمیل باشد که اگر نهادی برای انتخاب مدیری نیاز به کمک داشته باشد به بنیاد مراجعه کند و این اتفاق باید به صورت جدی محقق شود.

این نخبه جوان با بیان اینکه باید شرایطی فراهم آید که نهادهای دیگر برای انتخاب مدیران خود از بنیاد ملی نخبگان مشورت بگیرند، گفت: تحقق این موضوع در کشور برای اجرای منویات رهبری در راستای استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل نخبگان ضروری به نظر می رسد.

میررضی با اشاره به راهکار دیگری برای تحقق منویات رهبری گفت: خود دانشجویان و نخبگان باید در هر دوره ای از تحصیل خود تمرین مدیریت کنند و با یک مساله و موضوع خاصی که مرتبط با واحد درسی شان است کلنجار بروند.

رتبه دوم کنکور ۹۴ با تاکید بر اینکه دانشجویان نباید تکیه بر تئوری های دانشگاهی داشته باشند، گفت: دانش آموختگان باید راه حل های تئوری را با هدف حل مسئله در شرایط واقعی به کار بگیرند؛ اکنون دانشجویان کمتر در معرض حل مسائل قرار می گیرند.

به گفته وی، فضای تشکل های دانشجویی و فعالیت های تشکیلاتی در دانشگاه ها می تواند جای مناسبی برای تحقق فعالیت های عملی دانشجویان برای حل یک موضوع باشند؛ دانشجویان می توانند پروژه هایی را مرتبط با یک معضل اجتماعی تعریف و راه حل های عملیاتی را ارائه کنند.

میررضی تاکید کرد: فضای کار کردن در جاهایی که تشکیلات دانشجویی وجود دارد برای همه دانشجویان لازم است تا توانمندی های زیادی در زمینه مدیریتی کسب کنند.

کد خبر 4448260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha