۱۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۵:۰۴

تازه های نشر؛

خاطرات «کارل بروکلمان» منتشر شد

خاطرات «کارل بروکلمان» منتشر شد

کتاب «خاطرات کارل بروکلمان» یکی از شرق شناسان معروف با ویرایش «رودولف زلهایم» وترجمه «مهران ارزنده»  توسط کتابخانۀ مجلس شورای اسلامی منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، شرق شناسی از نگاه برخی مستشرقان ، شناخت و تحلیل مشرق زمین از نگاه غرب – به ویژه در قرن نوزدهم میلادی – است.این تحلیل چنانکه در فرهنگ لاروس آمده، تاریخ، زبان ها، ادبیات، هنر، علوم، آداب و رسوم مردم شرق و شرق دور را در برمی گیرد.

شرق شناسی، تاریخچه ای بلند و مفصل دارد و با وجود جستارها و گفتارهای متعدد ، هنوز چنانکه باید و شاید بدان پرداخته نشده است، به ویژه در کشور ما که تحقیقات در این باره ، بسیار کم و بیشتر در قالب ترجمه عرضه شده است.ترجمه و انتشار خاطرات مستشرقان، یکی از مواد  تحقیق در واکاوی مبحث شرق شناسی است که از لا به لای آن اطلاعات ارزشمندی راجع به تاریخ، اهداف و سیر سرق شناسی ، شرح شرق شناسان و ... می‌توان یافت.

بروکلمان (۱۸۶۸ – ۱۸۵۶ م) یکی از شرق شناسان معروف و آثار او از شهرت جهانی برخوردار است. چندی از آثار او به فارسی ترجمه شده است و بایسته می نماید دیگر آثارش که حاوی اطلاعاتی دربارۀ ایران است، به فارسی ترجمه شود.

خاطرات بروکلمان، هرچند روایتگر شرح حال او و خانواده اوست اما در ضمن آن، اطلاعات ارزشمندی را دربارۀ مسائل شرق شناسی، اوضاع مراکز علمی و دانشگاهی در آلمان آن روزگار و ... می توان یافت.

کتاب «خاطرات کارل بروکلمان» اثر بروکلمان با ویرایش «رودولف زلهایم» وترجمه «مهران ارزنده»  توسط کتابخانۀ مجلس شورای اسلامی در ۱۶۲ صفحه با قیمت ۲۵۰ هزار ریال منتشر شده است.

کد خبر 4448570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha