۱۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۵:۲۷

سرپرست اداره کل هواشناسی گیلان:

آغاز دوباره بارش ها در گیلان/ دمای هوا ۵ تا ۱۰ درجه کاهش می یابد

آغاز دوباره بارش ها در گیلان/ دمای هوا ۵ تا ۱۰ درجه کاهش می یابد

رشت- سرپرست اداره کل هواشناسی گیلان با اشاره به آغاز بارش برف و باران در این استان از از روز یکشنبه، گفت: در این مدت دمای هوای گیلان ۵ تا ۱۰ درجه ‌کاهش می یابد.

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر آسمان استان گیلان نیمه ابری تا ابری و در برخی مناطق مه آلوده همراه با بارش خفیف باران گزارش شده است.

دادرس با بیان اینکه دمای فعلی شهر رشت ۱۷ درجه و رطوبت نیز ۸۰ درصد است، افزود: بررسی آخرین الگوی هواشناسی نشان از فعالیت سامانه کم و بیش ناپایدار در منطقه دارد که بر همین اساس در ۲۴ ساعت آینده بارش باران و کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای برای استان گیلان پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه از اواخر وقت فردا (یکشنبه) تا پایان هفته جاری بارندگی و وزش باد شدید و کاهش دما و بارش برف در ارتفاعات برای استان پیش بینی می شود، گفت: به همین دلیل مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گیلان با صدور اخطاریه از شهروندان درخواست کرد با توجه به کاهش دید افقی و همچنین بارش باران و لغزنده بودن جاده ها در هنگام رانندگی احتیاط کنند.

سرپرست اداره کل هواشناسی گیلان با تأکید برلزوم همراه داشتن زنجیر چرح و تجهیزات ایمنی برای تردد در محورهای کوهستانی، ادامه داد: مرغداران، پرورش دهندگان ماهی، گلخانه‌داران و باغداران تهمیدات لازم برای این مدت را اتخاذ کنند.

وی به وضعیت دریای خزر نیز اشاره و بیان کرد: ارتفاع موج دریای خزر برای امروز ۵۰ سانتی‌متر پیش بینی شده که برای فعالیت ‌های مرتبط مناسب است.

کد خبر 4454288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha