۵ آذر ۱۳۹۷، ۲۰:۴۰

معاون رییس اجراییه افغانستان:

علمای اسلام باید مسلمانان را از خطرات افکار تکفیر آگاه کنند

علمای اسلام باید مسلمانان را از خطرات افکار تکفیر آگاه کنند

محقق گفت: قدس محور امت اسلامی است و هیچ چیز نمی تواند این موضوع را کمرنگ جلوه دهد. علمای اسلام باید همواره مسلمانان را به وحدت دعوت و از خطرات افکار تکفیر آگاه کنند.

 به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد حسین محقق معاون رییس اجراییه افغانستان، در مراسم اختتامیه سی و دومین کنفرانس وحدت اسلامی که در حال برگزاری است گفت: وحدت میان امت های اسلامی نه تنها یک وظیفه دینی است بلکه در احادیث پیامبر و ائمه اطهار نیز بارها بر آن تاکید شده است که ما را دعوت می کند به ریسمان محکم الهی چنگ بزنیم و به اعتصمو حبل الله لبیک بگوییم.

وی افزود: در احادیثی که در آن به وحدت تاکید شده، برای حیات جامعه بشری یک نیاز معرفی شده است و امروز دشمن برای ایجاد دسایس و سلطه بر منابع کشورهای اسلامی سعی دارند تا  امت های اسلامی را متقاعد کنند  و از راه تفرقه بر آنها سلطه داشته باشند.

معاون رییس اجرایی افغانستان تاکید کرد: : امروزه در جهان اسلام دست تفرقه انداز دشمنان اسلام در کار است و از طریق استعمار کهنه تفرقه بیانداز و حکومت کن سعی در ایجاد تفرقه دارند و مهمترین وسیله تفرفه تکفیر است.اگر مسلمانان به عنوان شاخه های درخت همدیگر را در آغوش بگیرند و شعارشان لا اله الا الله باشد، تمامی مشکلات مسلمین قابل حل و تفاهم است.

محقق تاکید کرد: استعمار جدید پس از آنکه دید نمی تواند از طریق استعمار میان کشورهای اسلامی تفرقه ایجاد کند فکر کرد تنها راه تفرقه تکفیر است چراکه تکفیر ریشه قدیمی در میان افراد افراطی مسلمانان دارد.

وی با بیان اینکه بعد سال ۲۰۰۰ دشمن توانست در میان برخی کشورهای اسلامی مانند سوریه و عراق گروههای تکفیری را به موفقیت برسانند و از این طریق اقتصاد آنها را مورد هدف قرار دهند.امروزه تمامی ملتهای مسلمان بیدار شدند و در میان انها ایستادند و امرور افعانستان مظلوم نیز که گاهی در آتش تروریسم و گاهی کمونیسم سوخته است و در کشور ما هم ردپای استعمار دیده شد. 

این مقام افغان در ادامه گفت: برخی گروه های تکفیری در افعانستان سعی داشتند تا فعالیت خود را گسترش دهند، داعش ۳ سال است که در این کشور مطرح شده و شعارشان تفرقه بین شیعه و سنی بود اما تنها در حد شعار ماند و هدفشان دیگر مذاهب نیز بود.

وی افزود: اولین کار داعش گروگان گرفتن ۳۱ هزاره در زابل بود که ۹ نفر آنها را سر بریدند. ۲۵ انفجار در مساجد کابل و هرات و مزارشریف و جاهای دیگر انجام دادند که محصول این انفجارها شهادت ۲۵۰۰ نمازگذار بوده است.البته تدابیری که دولت افغانستان در پیش گرفت کمی این گروهها را مهار کرد و آخرین جنایتشان هم انفجار محل برگزاری میلاد پیامبر اکرم بود که بیش از ۱۰۰ تن شهید و زخمی شدند.

محقق با بیان اینکه بهترین حربه دشمن برای ایجاد تفرقه میان امت های اسلام تکفیر است؛ گفت: امیدواریم  علمای اسلام بیش از پیش بر روی مسئله بیداری تاکید کنند چراکه دشمن میخواهد خطر اسرائیل را کم جلوه دهد و باید هوشیار بود.قدس محور امت اسلامی است و هیچ چیز نمی تواند این موضوع را کمرنگ جلوه دهد. علمای اسلام باید همواره مسلمانان را به وحدت دعوت و از خطرات افکار تکفیر آگاه کنند.

کد خبر 4468905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha