۱۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۴۷

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد:

۲۴اکیپ حیات وحش پارک ملی دنا و دنای شرقی را شمارش می کنند

۲۴اکیپ حیات وحش پارک ملی دنا و دنای شرقی را شمارش می کنند

یاسوج- مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۴ اکیپ حیات وحش مناطق حفاظت شده و شکارممنوع پارک ملی دنا و دنای شرقی را در چهار روز شمارش می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن جعفری نژاد بعدازظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این طرح شمارش، ۷۰ نفر کارشناس و محیط بان فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه در سرشماریها تعداد جمعیت کل و بز در پارک ملی، مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع دنا تخمین زده می شود، گفت: در شمارشها، تخمین تعداد سایر گونه ها نیز ثبت می شود.

جعفری نژاد زمان آغاز این طرح را صبح روز  دوشنبه ۱۲ آذرماه عنوان کرد و افزود: هدف از شمارش حیات وحش دنا، ثبت وضعیت جمعیتی گونه های مهم حیات وحش و بررسی روند افزایشی یا کاهشی این جمعیت است.

وی تصریح کرد: در مناطق سردسیر استان شمارش حیات وحش تمام مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع در اواخر فصل پاییز تا اوایل زمستان انجام می شود.

جعفری نژاد افزود: در این آمار برداریها وضعیت ترکیب سنی و جنسی جمعیتهای وحش، تعداد تقریبی جمعیت کل و بز در این مناطق و مشکلات پیش روی حفاظت از این مناطق بررسی و مورد توجه قرار گرفته و بر نامه ریزی های لازم در این راستا انجام می شود.

وی اظهار داشت: در این سرشماری ها علاوه بر کارشناسان محیط زیست استان، تشکلهای زیست محیطی مردم نهاد، همیاران افتخاری و ناظرینی  از حفاظت محیط زیست استان فارس نیز حضور دارند.

کد خبر 4473965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha