۱۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۲۱

راشاتودی خبر داد؛

پایگاه نظامی آمریکا در ۱۴۰ کیلومتری کالینینگراد دایر می‌شود

پایگاه نظامی آمریکا در ۱۴۰ کیلومتری کالینینگراد دایر می‌شود

یک رسانه روسی به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرد که پایگاه نظامی آمریکا در لهستان در ۱۴۰ کیلومتری کالینینگراد دایر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، راشاتودی به نقل از منابع دیپلماتیکی که اشاره ای به نام آنها نکرده می نویسد: مذاکرات آمریکا و لهستان برای دایر شدن پایگاه نظامی ایالات متحده جدی تر از قبل پیگیری می شود و محلی که قرار است این پایگاه در آن دایر شود نیز انتخاب شده است.

به گفته این منابع شهر «اورزیسز» (Orzysz) در ۱۴۰ کیلومتری کالینینگراد، محلی است که پایگاه نظامی آمریکا در آن دایر می شود. این شهر دارای مزیت های بسیاری است که از جمله آنها نزدیکی به مرز روسیه و دیگری دارا بودن تمامی زیر ساخت های لازم برای یک پایگاه نظامی است.

موضوع حضور نظامی آمریکا در لهستان و در نزدیکی مرز روسیه از سال ها قبل (دوره ریاست جمهوری بوش پسر) مطرح بود و حتی دو کشور توافقاتی را نیز در زمینه استقرار سپر موشکی آمریکا در نزدیکی مرزهای روسیه انجام داده بودند اما این توافق در زمان ریاست جمهوری اوباما مسکوت ماند و گویا در ماه های اخیر واشنگتن مجددا به فکر استفاده از ظرفیت های موجود در لهستان برای مهار نظامی روسیه افتاده است.

کد خبر 4480169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha