۲ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۲۸

رمان شانزده سال مهمان ترنم قلم می‌شود

رمان شانزده سال مهمان ترنم قلم می‌شود

شصت و نهمین نشست «ترنم قلم»، همراه با جلسه نقد و بررسی کتاب «شانزده سال» نوشته منیژه آرمین در فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این نشست که با حضور نویسنده کتاب، منیژه آرمین و منتقدین حسین فتاحی و محمدرضا گودرزی برگزار می‌شود، این رمان معرفی و بررسی شده و علاقه‌مندان می‌توانند سوالات خود را پیرامون این کتاب از نویسنده آن و منتقدین بپرسند. هم‌چنین بخش‌هایی از کتاب توسط نویسنده آن خوانده می‌شود. 

رمان «شانزده سال»، روایتی داستانی و مستند از 16 سال حکومت رضا شاه پهلوی بر ایران است و در قالب رمان، اتفاقات مهم آن عصر را مرور می‌کند. این کتاب با پس‌زمینه تاریخی، از سال 1304 تا 1320، یعنی از زمانی که رضا شاه به حکومت رسید تا زمانی که وی تبعید شد را در بر می‌گیرد. «شانزده سال»، سومین کتاب از چهارگانه تاریخ معاصر منیژه آرمین است که به رشته تحریر درآمده است.

«شب و قلندر»، اولین جلد این چهارگانه به شمار می‌رود که از اواخر دوره قاجار شروع شده و تا دوران مشروطه را روایت می‌کند. جلد دوم این مجموعه، «شباویز» نام دارد که در فضای شروع سال‌های مشروطه تا سال ۱۳۰۴ می‌گذرد. جلد سوم این چهارگانه تاریخ معاصر، «شانزده سال» است که از وقایع سال ۱۳۰۴ شروع شده و به دوران رضا شاه اختصاص یافته است. این رمان 400 صفحه‌ای توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده و در آستانه چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی مهمان نشست نقد و بررسی «ترنم قلم» در فرهنگسرای گلستان می‌باشد.

نشست نقد و بررسی رمان «شانزده سال» روز سه‌شنبه 4 دی ماه ساعت 17 در فرهنگسرای گلستان واقع در نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان برگزار می‌شود. حضور علاقه‌مندان در این برنامه برای عموم آزاد است.

کد خبر 4492917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha