۲۴ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۵۰

فرمانده سپاه استان سمنان:

مساجد بهترین مراکز برای فعالیت پایگاه‌های بسیج هستند

مساجد بهترین مراکز برای فعالیت پایگاه‌های بسیج هستند

سمنان - فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به اهمیت کارکرد مساجد در جامعه اسلامی، گفت: این اماکن مقدس بهترین مرکز برای فعالیت پایگاه بسیج هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حمید دامغانی ظهر دوشنبه در جلسه هم‌اندیشی و هم‌افزایی ارکان مساجد استان سمنان ضمن بیان اینکه مساجد بهترین مراکز برای فعالیت پایگاه‌های بسیج هستند، تأکید کرد: باید از ظرفیت مساجد در راستای ارتقای فرهنگ دینی به‌خوبی استفاده کرد.

وی بابیان اینکه مساجد در تاریخ انقلاب اسلامی نیز دارای جایگاه والایی بوده‌اند، ابراز کرد: مساجد در زمان دفاع مقدس یکی از مهم‌ترین مراکز تجمع، پشتیبانی جبهه‌ها و بسیج بود که توانسته خدمات شایانی را به انقلاب اسلامی ارائه کند و لذا این جایگاه مردمی مساجد در کشور است.

فرمانده سپاه استان سمنان بابیان اینکه امروزه مسجد بهترین مرکز تجمع جوانان و انتقال تجربه بین نسل قدیم و جدید است، تأکید کرد: خوشبختانه بسیجیان نیک‌اندیش استان در مساجد به‌عنوان بزرگ‌ترین کانون انقلابی‌گری مشغول فعالیت هستند و پایگاه‌های مردمی خوبی را در مساجد ایجاد کرده‌اند.

نقش مساجد در دفاع مقدس

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم(عج) استان سمنان نیز در این نشست ضمن اشاره به کارکردهای فرهنگی، دینی و اجتماعی مساجد، گفت: به‌عنوان مرکز جمع‌آوری کمک‌های مردمی و نشر انقلاب در دوران هشت سال دفاع مقدس، نقش‌آفرینی درخشانی را داشته‌اند.

حجت‌الاسلام سید محسن حسینی دیباجی بابیان اینکه مرکز جوشش انقلاب ما از مساجد بوده است، بیان کرد: مسجد باید محور تحولات باشد چراکه دارای اهمیتی بسزایی است و می تواند مرکز تجمع مردم از هر قشر و صنفی باشد.

وی با بیان اینکه در جنگ سخت و هشت سال دفاع مقدس اعزام‌ها از مساجد بوده است، ابراز کرد: بخش عظیمی از پشتیبانی جنگ از همین مساجد صورت می‌گرفته است و لذا امروز نیز مساجد باید پشتیبانی جامعه اسلامی در مقابله با جنگ نرم دشمنان را بر عهده داشته باشند.

کد خبر 4512677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha